علت افزایش وقوع جرم بی توجهی به توصیه های امنیتی است


علت افزایش وقوع جرم بی توجهی به توصیه های امنیتی است

حوادث رکنا :جربه عملیاتی پلیس فتا بیانگر این است یکی از علل وقوع جرم در حوزه سایبر به عدم توجه کاربران به ملاحظات و توصیه های امنیتی بر می‌گردد.

به گزارش رکنا، سردار وحید مجید، امروز (دوازدهم دی‌ماه)، در حاشیه بازدید از ادارات پلیس فتا در استان هرمزگان که به همراه جانشین انتظامی استان هرمزگان انجام گرفت، اظهار کرد: پلیس فتا به یک موقعیت برتری‌ساز در فناوری اطلاعات رسیده و هر روز تلاش خود را در ارتباط با افزایش دانش و آگاهی کارکنان انجام می دهد و از تجهیزات و سامانه های به روز استفاده می کند.

وی با اشاره به نقش مهم و کلیدی پلیس فتا در ارتقاء آگاهی و سواد رسانه ای شهروندان، افزود: پلیس فتا در ارتقاء سطح آگاهی و دانش سایبری و عمومی شهروندان از آسیب‌ها و تهدیدات محتمل در استفاده از کسب و کارهای اینترنتی نقش به‌سزایی داشته و با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در جهت کاهش جرائم سایبری اقدامات خوبی داشته است.

رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه در حوزه های پیشگیری اقدامات زیادی شده تا دانش و آگاهی و سواد سایبری شهروندان بالا رود، اظهار کرد: تجربه عملیاتی پلیس فتا بیانگر این است یکی از علل وقوع جرم در حوزه سایبر به عدم توجه کاربران به ملاحظات و توصیه های امنیتی بر می‌گردد.

سردار مجید ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد قسمت‌های مختلف، بر حضور مستمر پلیس فتا وگشت‌های سایبری در فضای مجازی جهت اشراف اطلاعاتی و آمادگی جهت برخورد با مجرمان سایبری تأکید کرد.

خانواده‌ها سواد رسانه‌ای را به کودکان و دانش‌آموزان خود آموزش دهند

این مقام ارشد انتظامی کشور در پایان به عموم شهروندان مخصوصا خانواده‌هایی که دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارند نیز هشدار داد: ضمن بالا بردن سواد رسانه‌ای خود، حتی‌المقدور در زمان استفاده فرزندشان از اینترنت و فضای مجازی در کنار آنها باشند و همچنین به آنها آموزش دهند.


علت افزایش وقوع جرم بی توجهی به توصیه های امنیتی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول