آمریکا: در انفجار‌های ایران دخالتی نداشته‌ایم


آمریکا: در انفجار‌های ایران دخالتی نداشته‌ایم

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات تروریستی در کرمان ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در این انفجار‌ها نقش و دخالتی نداشته است.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نخستین نشست خبری خود در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران درباره حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: در مورد انفجار‌ها در ایران باید بگویم ما گزارش‌ها را از نزدیک دنبال کرده ایم. ما هیچ اطلاعات مستقلی برای ارائه نداریم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما با خانواده‌های قربانیان که در این انفجار‌های وحشتناک جان خود را از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنیم.

این مقام آمریکایی در عین حال گفت: هنوز برای نتیجه گیری در مورد دلیل این انفجار‌ها زود است، اما باید بگویم آمریکا هیچ نقشی در این حملات نداشته و هرگونه اظهارنظر بر خلاف این امر مضحک است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که تحقیقات درباره این حملات تروریستی ادامه دارد و خود نیز به نداشتن اطلاعات مستقل در این زمینه اعتراف کرد، در عین حال از رژیم اسرائیل حمایت کرد و افزود: ما همچنین هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم اسرائیل در این انفجار نقش داشته است.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سوال کرد که اگر ایران پس از حملات در بیروت و انفجار‌های امروز در کرمان به حملات علیه اسرائیل بپیوندد,، پاسخ آمریکا چگونه خواهد بود؟

میلر پاسخ داد: نمی‌خواهم در مورد اتفاقی که رخ نداده است، گمانه زنی کنم به خصوص در شرایطی که ایران دلیلی برای چنین حمله‌ای ندارد.

وی در عین حال گفت:، اما رئیس جمهور آمریکا به صراحت بیان کرده است هر کشور یا گروهی که بخواهد از این وضعیت سوء استفاده کند,، باید قبل از انجام آن به عواقب این اقدام فکر کند.

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر امروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۱۰۳ نفر شهید و ۱۴۱ نفر مجروح شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور جدیدترین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۱۰۳ مورد شهید قطعی در این حادثه به ثبت رسیده و ۱۴۱ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

بابک یکتاپرست روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجار‌ها در نزدیکی محل تجمع امروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

در همین حال معاون امنیتی استاندار کرمان در گفتگو با رسانه‌ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیر‌های گلزار شهدا تروریستی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید