290 کشته در تیراندازی های امریکا


290 کشته در تیراندازی های امریکا

حوادث رکنا: آمریکا در حالی سال ۲۰۲۳ را از نظر تیراندازی‌های جمعی کابوس‌وار پشت سر گذاشت که روز‌های آغازین سال ۲۰۲۴ چشم‌انداز تیره‌تری را از این جهت نشان می‌دهند.

به گزارش رکنا، آمریکا در سال ۲۰۲۳ برای دومین بار از سال ۲۰۱۴ شاهد رکوردشکنی خشونت‌های مسلحانه و مرگ‌ومیر ناشی از سلاح گرم بود.

گذشته از تیراندازی های مرگ‌بار جمعی موردی، مناسبت‌هایی مانند جشن هالووین، جشن استقلال و ... فرصتی مناسب برای عاملان جنایت تیراندازی جمعی در آمریکا ایجاد می‌کردند.

براساس گزارش «گان ویلونس آرشیو»، آمریکا تا ساعت‎های پایانی سال ۲۰۲۳ شاهد مرگ ۴۲ هزار و ۷۷۷ شهروند خود بر اثر خشونت‌های مسلحانه بود.

از این تعداد ۲۴ هزار و ۲۴ نفر بر اثر خودکشی با سلاح گرم جان خود را از دست دادند و ۱۸ هزار و ۷۵۳ نفر قربانی قتل مسلحانه شدند.

در مجموع ۶۵۲ مورد تیراندازی دسته‌جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به وقوع پیوست که ۴۰ مورد آن کشتار جمعی بود.

تعداد کودکان (یک تا ۱۱ ساله) قربانی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا در سال جاری میلادی ۲۹۴ نفر بود و ۶۳۷ کودک نیز بر اثر چنین خشونت‌هایی زخمی شدند.

هزار و ۳۷۷ نوجوان (۱۲ تا ۱۷ ساله) بر اثر خشونت‌های تسلیحاتی در سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست دادند و ۳ هزار و ۸۵۵ نوجوان نیز زخمی شدند.

براساس آمار «گان ویلونس آرشیو»، طی سه روز نخست سال جاری میلادی ۲۹۰ آمریکایی بر اثر خشونت مسلحانه جان خود را از دست دادند؛ از این تعداد ۱۹۸ نفر با سلاح گرم خودکشی کردند.

سه تیراندازی جمعی نیز در این سه روز رخ داد.

چهار نوجوان صفر تا ۱۱ ساله بر اثر تیراندازی‌های صورت گرفته طی سه روز نخست سال ۲۰۲۴ در آمریکا زخمی شدند؛ ضمن اینکه ۱۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله بر اثر تیراندازی کشته شده و هشت نوجوان دیگر زخمی شدند.


290 کشته در تیراندازی های امریکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات