رازگشایی از جزایر ناپدید شونده قمر زحل/ بیگانگان ما را از وجودشان با خبر می‌کنند؟


رازگشایی از جزایر ناپدید شونده قمر زحل/ بیگانگان ما را از وجودشان با خبر می‌کنند؟

قمر تیتان به عنوان یکی از اقمار سیاره زحل، رودخانه‌های بسیاری دارد که بر اساس برآوردهای دانشمندان، بسیاری از آن‌ها قابل احتراق هستند. علاوه بر این، جزایر ناپدید شونده‌ای در این دریاچه‌ها مشاهده می‌شوند که به طور شگفت‌انگیزی در زیر رودخانه‌ها فرو رفته و سپس با ظاهری جدید رخ‌نمایی می‌کنند؛ بلافاصله پس از کشف آن، در سال 2014، گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که این جزایر عجیب، حباب‌های گاز نیتروژن یا جامدات معلق یا شناور هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کار جدید مطالعاتی بر روی تعامل بین تشکیل جامدات در اتمسفر و اتفاقی که پس از پایان آنها در دریاچه‌ها رخ می‌دهد متمرکز بود؛ ترکیبات آلی زیادی در جو غلیظ ماه تشکیل می‌شود که برخی از آنها بر روی تپه‌های شنی و رودخانه‌ها و دریاها می‌ریزند. سوال این است که آیا آنها غرق می‌شوند؟ خیر تا زمانی که به اندازه کافی متخلخل باشند.

Xinting Yu، نویسنده اصلی، از دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، در مقاله‌ای گفت: "من می‌خواستم این موضوع را بررسی کنم که آیا جزایر جادویی واقعاً می‌توانند مواد آلی باشند که روی سطح شناور هستند یا خیر."

بسیاری از مولکول‌های آلی ساده پس از تشکیل در جو تیتان به صورت جامد فرود می‌آیند، از جمله مولکول‌هایی مانند بنزن؛ متان و اتان مایعی که رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را تشکیل می‌دهند، کشش سطحی کمی دارند، بنابراین جامدات برای شناور شدن روی آنها تلاش می‌کنند.

رازگشایی از جزایر ناپدید شونده قمر زحل/ بیگانگان ما را از وجودشان با خبر می‌کنند؟

یو گفت:"برای دیدن جزایر جادویی، آنها نمی‌توانند برای یک ثانیه شناور شوند و سپس غرق شوند. آنها باید برای مدتی شناور باشند، اما نه برای همیشه."

مدل جدید دانشمندان، به جامدات متخلخل مانند سنگ پوکه نگاه می‌کند، پر از سوراخ‌ها یا لوله‌هایی که متان می‌تواند به آرامی در آنها نفوذ کند، که به این جامدات اجازه می‌دهد تا بر روی ویژگی‌های مایع تیتان شناور شوند. جزایر جادویی نه تنها در وسط دریاچه‌ها بلکه در کنار سواحل تشکیل می‌شوند، جایی که می‌توانند شناور شوند به اندازه قابل توجهی رشد کنند.

این تیم در مقاله نوشت:«با بررسی مدت زمان شناور بودن مواد برای هر سناریو، مطالعه ما نشان می‌دهد که جزایر جادویی ممکن است از تکه‌های بزرگ جامدات آلی متخلخل ساخته شده باشند و این همه ماجرا نیست. وجود یک پوشش جامد منجمد روی سطح دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به توضیح صافی آنها کمک می‌کند و معمای دوم را حل می‌کند.»

منبع: iflscience

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان