قیمت جهانی نفت امروز 19 دی 1402


قیمت جهانی نفت امروز 19 دی 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۰ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 19 دی 1402

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشته است. بازارها در حال بررسی تنش‌های خاورمیانه در برابر نگرانی در مورد تقاضا و افزایش عرضه اوپک هستند.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 38 سنت معادل 0.50 درصد افزایش به 76 دلار و 50 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با 28 سنت معادل 0.40 درصد افزایش 71 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.


کاهش قیمت نفت خام عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا و همچنین افزایش عرضه اوپک قیمت شاخص نفت برنت و نفت آمریکا را به ترتیب 3 و 4 درصد در روز دوشنبه پایین آورد.

اما نگرانی در مورد جنگ غزه همچنان ادامه دارد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده جنگ علیه حماس در 2024 شدت می‌گیرد بدین ترتیب بازارها نگرانند این درگیری تبدیل به یک بحران منطقه‌ای شده و عرضه نفت خاورمیانه را مختل کند.


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه گذشته به تل آویو رفت تا مقامات رژیم صهیونیستی را در جریان گفتگوهای خوب با سران عرب در مورد پایان جنگ قرار دهد.


از طرف دیگر، تحلیلگران رویترز عقیده دارند تولید نفت اوپک در ماه دسامبر افزایش یافته است. بالا رفتن تولید آنگولا، عراق و نیجریه توانسته کاهش تولید عربستان و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس را جبران کند.


افزایش عرضه نفت همچنین باعث شده عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک به بازار آسیا را در ماه فوریه تا پایین‌ترین رقم طی 27 ماه گذشته کاهش دهد.


روند افزایش ارزش دلار در روز سه شنبه متوقف شده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.


میشل بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه گفت سیاست‌های پولی این کشور به اندازه کافی محدود کننده هستند و وی از کاهش نرخ بهره حمایت می‌کند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی