ماجرای محدودیت خرید نان چیست؟


ماجرای محدودیت خرید نان چیست؟

محمد جلال، مجری طرح هوشمندسازی یارانه آرد و ‌نان اقدام برخی نانوایی‌ها مبنی بر ممنوعیت خرید بیش از ۴ نان با یک کارت بانکی را تخلف برخی در صنف نانوایی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر برخی نانوایی‌ها مدعی شده‌اند که بر اساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان خرید نان بیش از چهار عدد با یک کارت بانکی برای شهروندان ممنوع است و باید از دو کارت بانکی استفاده کنند.

در همین زمینه، محمد جلال مجری طرح هوشمندسازی یارانه آرد و ‌نان در وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در تعداد خرید نان وجودد ندارد، گفت: روال خرید نان به صورت قبل بوده و این موضوع، تخلف برخی در صنف نانوایی است.

در همین زمینه رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اقدام برخی نانوایی‌ها در درج اطلاعیه مبنی بر محدودیت خرید بیشتر از ۴ عدد نان را تخلف اعلام کرد.

در همین زمینه، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تعداد خرید انواع نان سنتی وجود ندارد گفت: اطلاعیه یا ابلاغیه ای درباره محدودیت فروش بیشتر از ۴ عدد نان با یک کارت بانکی نداشته‌ایم و ابلاغیه ای نیز از دولت دریافت نکرده‌ایم.

فاطمه نظری ضمن تکذیب این موضوع اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای خرید انواع نان سنتی وجود ندارد و این موضوع توسط اتحادیه ما و هم توسط اتحادیه همکار نان سنتی تکذیب می‌شود و اطلاعیه و ابلاغیه ای در این خصوص به نانوایان نداشته‌ایم.

وی افزود: اتحادیه های نان درباره خرید نان نه ابلاغیه یا اعلامی به اعضای خود نداشته اند و ابلاغ یا اعلامیه ای نیز از سوی دولت یا اتاق اصناف دریافت نکرده‌ایم.

طرح وزارت اقتصاد برای هوشمندسازی توزیع آرد و نان در کشور در یک سال اخیر سبب جلوگیری از حجم عظیم تخلفات در فروش آرد شده و صرفه‌جویی بی‌سابقه‌ای برای کشور به دست آورده است. در همین زمینه، برخی نانوایی‌های مختلف که با اجرای این طرح، جلوی آردفروشی آنها گرفته شده با ترفندهایی تلاش دارند ضمن ناراضی‌سازی مردم، طرح هوشمندسازی آرد و نان را ناکام جلوه دهند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان