اهدای اعضای 3 تن از شهدای حادثه تروریستی کرمان


اهدای اعضای 3 تن از شهدای حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان چگونگی اهدای عضو توسط 3 تن از شهدای حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد.

اهدای اعضای 3 تن از شهدای حادثه تروریستی کرمان

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیستم دی ماه در برنامه صبح بخیر ایران در مورد حمله تروریستی کرمان، گفت: در زمانی که تعداد زیادی زائر از شهرهای مختلف کشور برای زیارت به کرمان آمده بودند، این اتفاق هولناک رخ داد و تعداد زیادی از مردم عادی و بی گناه مورد هدف قرار گرفتند. ما بلافاصله مطلع شدیم. به طور کلی سیستم‌های بیمارستانی ما در تمام شرایط در آماده‌باش هستند.

وی افزود: ما تقویمی سالیانه داریم و بر اساس آن نیروهای کمکی خود را آماده می‌کنیم. برای مثال در زمان عید برنامه‌ریزی می‌شود که اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها در چه وضعتی باشند و چگونه خدمت‌رسانی کنند. این روند برای هر نوع تجمعاتی نیز برقرار است و نیروهای ما در وضعیت آماده باش هستند.

احمدی نژاد اظهار کرد: شهیده دهقان از مشهد برای زیارت، به همراه همسر و دختر خود آمده بود. دختر دو ساله ایشان در صحنه مجروح شده و همسرشان نیز شهید شدند. شهیده دهقان علائم مرگ مغزی داشتند، لذا ما با خانواده صحبت کرده و شرایط را توضیح دادیم. ایشان کارت اهدای عضو را پر کرده بودند و با اجازه خانواده فهیم ایشان، اعضای بدنشان اهدا شد.

خواهر شهیده دهقان در تماس تلفنی با برنامه صبح بخیر ایران گفت: خواهر من قبل از روز مادر با من تماس گرفت و در مورد برنامه برای این روز پرسید. بعد از این مکالمه تا چند روز از او خبر نداشتم. وقتی با او تماس گرفتم پاسخگو نبود. زمانی که از پدرم وضعیت او را جویا شدم، فهمیدم که او به همراه خانواده و بدون برنامه قبلی به کرمان رفته است. در این سفر مادرمان نیز با آن‌ها همراه شده بود.

احمدی نژاد گفت: در این حادثه دو نفر دیگر یعنی شهید حسینی و شهید ضیاالدینی کار اهدای عضو را انجام دادند. این اهدای عضو جان چندین نفر را نجات می‌دهد. برای مثال بیمارهای دیالیزی شرایط بسیار سختی را سپری کرده و خانواده‌های آن‌ها نیز همواره درگیر هستند. همچنین همکاری مردم در اهدای خون بسیار تاثیرگذار و قابل تامل بود. در شب اول حادثه، بالغ بر ۹۰۰ نفر مراجعه کننده داشتیم و ۷۰۷ پک خون از آنها دریافت کردیم./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیپ المیرا شریفی مقدم را در کنسرت ببینید!