هایپرکار 6 میلیون دلاری ردبول RB17 با 1250 اسب بخار امسال معرفی می‌شود


هایپرکار 6 میلیون دلاری ردبول RB17 با 1250 اسب بخار امسال معرفی می‌شود

هایپرکار ردبول که توسط آدرین نیوی طراحی شده، خودرویی مخصوص پیست است که از پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده می‌کند و فقط ۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. همان‌طور که فصل ۲۰۲۳ مسابقات فرمول یک نشان داد، ردبول خیلی خوب می‌داند که چطور باید خودرو بسازد....

هایپرکار ردبول که توسط آدرین نیوی طراحی شده، خودرویی مخصوص پیست است که از پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده می‌کند و فقط ۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

همان‌طور که فصل ۲۰۲۳ مسابقات فرمول یک نشان داد، ردبول خیلی خوب می‌داند که چطور باید خودرو بسازد. بااین‌حال، این شرکت تاکنون فقط خودروهای فرمول یک ساخته است اما امسال می‌توانیم اولین تلاش آن برای ساخت یک هایپرکار را ببینیم. این ماشین که RB17 نام دارد و خبر ساخت آن در سال ۲۰۲۲ اعلام شد، نه خودروی فرمول یک است و نه یک سوپرکار جاده‌ای. این خودرو یک هایپرکار مخصوص پیست است که توسط اسطورهٔ آیرودینامیک فرمول یک، آدریان نیوی طراحی شده و از قوای محرکهٔ هیبریدی با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

هایپرکار 6 میلیون دلاری ردبول RB17 با 1250 اسب بخار امسال معرفی می‌شود

متأسفانه فعلاً جزئیات بیشتری از RB17 در دست نیست اما کریستین هورنر، مدیر تیم فرمول یک ردبول در مصاحبهٔ اخیر خود با اسکای‌اسپرت گفته است امسال این ماشین رسماً رونمایی خواهد شد. هرچند باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی بمانیم اما طبق گزارش‌ها، قدرت باورنکردنی هایپرکار ردبول توسط یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو تولید می‌شود که ساخت یک شرکت ثالث ناشناس است. سیستم بازیابی انرژی مشابه فرمول یک نیز این پیشرانه را همراهی می‌کند. نیوی قبلاً گفته بود برای RB17 وزن ۹۰۰ کیلوگرمی را هدف قرار داده است که شاهکاری چشمگیر خواهد بود.

هایپرکار 6 میلیون دلاری ردبول RB17 با 1250 اسب بخار امسال معرفی می‌شود

به لطف حضور نیوی در این پروژه، می‌توانیم از آیرودینامیک فوق‌العادهٔ هایپرکار ردبول مطمئن باشیم. جالب اینکه طبق گزارشات، در این خودرو از اثر زمینی هم استفاده خواهد شد یعنی همان اصل آیرودینامیکی که در فرمول یک ردبول نسبت به رقبای خود تسلط بیشتری بر آن داشت و ویترین نبوغ نیوی بود. ردبول قصد دارد مجموعاً ۵۰ دستگاه از RB17 تولید کند. تحویل این خودروها به خریداران در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و در هرسال ۱۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قیمت این هایپرکار جنجالی هم ۵ میلیون پوند معادل ۶.۴ میلیون دلار اعلام شده است. بااین‌حال، خریدارانی که چنین مبلغ گزافی را پرداخت می‌کنند، نمی‌توانند با RB17 در جاده‌های عمومی رانندگی کنند زیرا این خودرویی فقط مخصوص پیست است.

برچسب ها
هایپرکار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج