مین‌گذاری گسترده اوکراین در مرز با بلاروس


مین‌گذاری گسترده اوکراین در مرز با بلاروس

اقتصادنیوز: وزیر خارجه بلاروس خبر داد که اوکراین در مرزهایش با این کشور یش از ۵۰۰ هزار مین ضد نفر و ضد تانک کار گذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الکساندر ولفوویچ، وزیر خارجه بلاروس اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ هزار مین ضد نفر و ضد تانک در امتداد مرز اوکراین و بلاروس کار گذاشته شده است.

خبر مرتبط
هشدار جدی سازمان ملل درباره جنگ اوکراین/ فکر کردن به عواقب این جنگ وحشتناک است

اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی درباره جنگ اوکراین گفت: فکر کردن به عواقب این جنگ وحشتناک است و باید متوقف شود.

به گفته ولفوویچ، مرزبانان اوکراینی اغلب در هنگام انجام وظیفه در وضعیت هشیاری قرار ندارند و سلاح‌های خود را به سمت خاک بلاروس نشانه می‌روند.

وزیر خارجه بلاروس ضمن انتقاد از سیاست‌های اوکراین گفت: ما پیش از این دو کشور دوست و برادر بودیم ولی حالا اوکراین تبدیل به یک ابزار چانه‌زنی برای غرب شده است.

خبر مرتبط
دور زدن کنگره برای بایدن گران تمام شد

اقتصادنیوز : در پی اقدام دولت بایدن و دور زدن کنگره در فروش تسلیحات به اسرائیل که واکنش اعضای سنا و مجلس نمایندگان را در پی داشته، گروهی از سناتورهای دموکرات از دولت بایدن خواسته‌اند هرگونه فروش تسلیحات به تل‌آویو را به کنگره اطلاع دهد.

ولفوویچ روز چهارشنبه از گروهان مرزبانی موزیر بازدید کرد. وی یادآور شد که دستور احیای یگان مرزی واکنش سریع توسط رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو در سال ۲۰۱۸ امضاء شده است.

خبرگزاری بلتا به نقل از ولفوویچ گزارش داد: این دستورالعمل رئیس جمهور مطابق با طرح ساخت و توسعه ارگان‌های مرزبانی اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر علوم: که برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل