استاندار تهران: مقام زن در جامعه ما مشعشع و نورانی است


استاندار تهران: مقام زن در جامعه ما مشعشع و نورانی است

استاندار تهران در مراسم گردهمایی زنان گفت: زنان ایران اسلامی تمدن ساز هستند.

به گزارش رکنا، علیرضا فخاری در گردهمایی بزرگ بانوان شهر تهران که بمناسبت هفته مادر با عنوان ریحانه به میزبانی تالار وزارت کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کرمان و دیگر مادران و بانوان شهید ایران اسلامی اظهارداشت: مقام زن در جامعه ما مشعشع و نورانی است و عزت و کرامت زن در جامعه اسلامی ما منبعث از نگاه عمیق انقلاب اسلامی است چرا که پیش از انقلاب این حس وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به خصایص زنان در جامعه و خانواده تاکید کرد: زنان نقش مهمی در جامعه ما دارند نه بخاطر اینکه نیمی از جامعه را تشکیل می دهند بلکه بخاطر حضور در عرصه‌های علمی و داشتن شجاعت، درایت و تدبیر و پرورش نسل انقلابی کشور است.

فخاری با تاکید بر حضور زنان در عرصه‌های مختلف آنرا از شاخصه های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز از شرافت و شجاعت صحبت می‌کنیم به دلیل شرافت و شجاعت پروری بانوان این سرزمین است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مردان مدیون زنان هستند و اگر این نوع پرورش و تربیت توسط مادران این سرزمین نبود، این مجاهدان و مردان شجاع و دلیر پرورش نمی‌یافتند، گفت: نقش زنان در همه عرصه‌ها مشخص است و جایگزنی برای نقش آنان در یک جامعه تمدن ساز وجود ندارد.

فخاری با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اسلامی و حرکت ماندگار بانوان در گام دوم انقلاب بیان داشت: ما در گام اول ساختیم، خودسازی کردیم و تربیت شدیم اما در گام دوم باید این آثار ظهور و بروز پیدا کند و دنیا هم عادت کرده که در رفتار و سلوک به زنان ایرانی تاسی کند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم که تعلیق در شعارهای اساسی ما ایجاد شود و در این حوزه هم نقش بانوان مهم است؛ نقش زنان در ولایی سازی و اراده سیاسی هم مهم است تا بتوانیم قدرت ولایی را در جامعه افزایش دهیم.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت کشور، در این گردهمایی که از خانواده شهیده فائزه رحیمی از شهدای حادثه تروریستی کرمان، تقدیر شد، مادر شهیده فائزه طی سخنانی خطاب به دشمنان جهوری اسلامی ایران، گفت: بکشید ما را، ما زنده تر می‌شویم.


استاندار تهران: مقام زن در جامعه ما مشعشع و نورانی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود