135 سازمان روسی با یکدیگر این زیردریایی هسته‌ای را ساختند!/ عکس


135 سازمان روسی با یکدیگر این زیردریایی هسته‌ای را ساختند!/ عکس

زیردریایی کی-۳ لنینسکی کامزامال، یک زیردریایی کلاس نوامبر است که روسیه آن را برای مقابله با زیردریایی هسته‌ای آمریکا ساخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این زیردریایی از کلاس نوامبر است؛ زیردریایی کلاس نوامبر یک کلاس از زیردریایی است که طول آن ۱۰۷.۴ / ۱۰۹.۸ است. این زیردریایی بنابر گزارش ناتو "نوامبر" نیز نامیده می‌شود. اولین کلاس زیردریایی تهاجمی هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی بود که از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۰ در خدمت بود.

K-۳ از سال ۲۰۰۵ در کارخانه کشتی‌سازی نرپا بود. آخرین سفر این زیردریایی شامل قرار گرفتن بر روی یک اسکله شناور بود. اسکله شناور در سال ۲۰۱۵ در کارخانه کشتی سازی "Zeleodolsk" در کنار رودخانه ولگا راه‌اندازی شد. این اسکله به طور ویژه برای کشتیرانی در آبراه‌های داخلی روسیه، طراحی شد.

زیردریایی کی-۳ لنینسکی کامزامال که در سال ۱۹۵۷ ساخته شد، اولین زیردریایی هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی بود. این زیردریایی به عنوان بخشی از تلاش برای مقابله با ناوتیلوس (SSN-۵۷۱) نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، اولین زیردریایی هسته‌ای جهان، ساخته شد.

135 سازمان روسی با یکدیگر این زیردریایی هسته‌ای را ساختند!/ عکس

بیش از ۱۳۵ سازمان شوروی، از جمله ۲۰ دفتر طراحی و ۳۵ موسسه تحقیقاتی در طراحی و ساخت این نوع کاملاً جدید زیردریایی در سال های ۱۹۵۲-۱۹۵۸ شرکت کردند.

با وجود مشکلات مربوط به قایق ها، K-۳ در ژوئن ۱۹۶۲ به قطب شمال در زیر آب رسید، اولین قایق شوروی که به این شاهکار دست یافت و تنها چهار سال پس از ناوتیلوس USS توانست این رکورد را بزند.

اگرچه زیردریایی پنج سال بعد در حین عبور از دریای نروژ دچار آتش سوزی شد که منجر به کشته شدن ۳۹ خدمه شد، قایق تعمیر شد و تا سال ۱۹۸۸ در خدمت ماند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1859635

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول