واکنش عربستان به خبر ورود نظامیان خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد


واکنش عربستان به خبر ورود نظامیان خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد

اقتصادنیوز: ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان اعلام کرد: اخبار رسانه‌ها درباره ورود نیروهای خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد در استان طائف صحت ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، همزمان با حمله آمریکا و انگلیس به یمن، عربستان سعودی ورود نیروهای خارجی به این کشور را تکذیب کرد.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان اعلام کرد: اخبار رسانه‌ها درباره ورود نیروهای خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد در استان طائف صحت ندارد.

خبر مرتبط
مخالفت عربستان با حمله نظامی به یمن/ نگرانی ریاض از درگیری‌های دریای سرخ

منابع خبری آمریکایی اعلام کردند که عربستان با حمله نظامی به یمن مخالفت کرده است.

به نقل از العربیه، به دنبال حمله امروز آمریکا و انگلیس به پایگاه‌های ارتش یمن برخی رسانه‌ها اعلام کردند نیروهایی از کشورهای خارجی وارد خاک عربستان شده‌اند.

خبر مرتبط
قمار عربستان، هند و اندونزی با کارت اقتصاد/ خاورمیانه و آسیا به سرنوشت آفریقا دچار می شوند؟

اقتصاد نیوز: در کشورهایی که در حال حاضر ثروتمند هستند، دولت، پس از دهه ها لفاظی در باب بازار آزاد، قدرتمندتر از همیشه بازگشته است. دولت‌ها صدها میلیارد برای کمک به صنایعی که از نظر استراتژیک مهم هستند هزینه می‌کنند.در مواجهه با این موضوع، ایده های بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای رشد به طرز حیرت انگیزی جاه طلبانه هستند. هند و اندونزی امیدوارند ظرف 25 سال آینده به کشورهایی با درآمد بالا تبدیل شوند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، خواهان تنوع بخشیدن و توسعه اقتصاد خود به همان سرعت است. جالب است که چنین برنامه‌هایی از بسیاری از استراتژی‌های توسعه قدیم بیرون‌نگرتر هستند. اما آنها حاوی تله هایی نیز می باشند.

آمریکا و انگلیس صبح امروز جمعه حملات متجاوزانه‌ای را به استان‌های صنعا، صعده، حجه، تعز و مناطق دیگری در یمن انجام دادند.

این حملات در واکنش به حمایت مقاومت یمن از مقاومت فلسطین و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام شد.

از سوی دیگر منابع اروپایی اعلام کردند اتحادیه اروپا آماده اعزام نیروی دریایی به دریای سرخ است و این عملیات چندین هفته طول خواهد کشید.

این منابع تاکید کردند اتحادیه اروپا ناوها و پهپادهایی را در دریای سرخ مستقر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ Ocean Drive از Duke Dumont