یکی از ثروتمندترین ادارات فدرال ایالات متحده، میلیاردها دلار کمک نظامی را گم کرده است


یکی از ثروتمندترین ادارات فدرال ایالات متحده، میلیاردها دلار کمک نظامی را  گم کرده است

رسانه: پنتاگون نمی تواند درباره تسلیحات ارسال شده به اوکراین پاسخگو باشد. این اولین بار نیست - موارد مشابه قبلاً در عراق، کویت و یمن رخ داده است.

اسپوتنیک شما را با مطلبی منتشره در "بیزنس اینسایدر" آلمان آشنا می کند. در آن آمده است: پنتاگون که یکی از بزرگترین بودجه ها را در میان ادارات فدرال ایالات متحده دارد، در حال از دست دادن کنترل بر تسلیحات و تجهیزات عرضه شده به کشورهای دیگر است.

گزارشی که اخیراً از سوی بازرس کل وزارت دفاع ایالات متحده منتشر شد، بیان می کند که ارزش جمعی موشک ها و سایر تسلیحات ارسال شده به اوکراین در چارچوب کمک های نظامی ایالات متحده، 1.69 میلیارد دلار برآورد شده است.

این گزارش همچنین می گوید که پنتاگون نتوانسته است به درستی این تحویلات را محاسبه کند. بر اساس گزارش بازرس کل وزارت دفاع، از تسلیحات ارسال شده به اوکراین، بیش از یک میلیارد تجهیزات از جمله پهپادهای تهاجمی، دستگاه های دید در شب و موشک های ضد تانک جاولین در فهرست "تحویلات مفقود شده" قرار گرفته است.
بازرس کل ادعا کرد که پنتاگون، "موجودی دقیقی" از تسلیحات منتقل شده به کی یف در چارچوب "برنامه ردیابی استفاده نهایی" (EEUM) را ثبت نکرده است. تعداد سلاح‌های شناسایی نشده مشخص نیست، اما خاطرنشان می‌شود که "تعداد بالای تخلفات، نشان ‌دهنده ناتوانی در تضمین حسابداری کامل تجهیزات نظامی درچارچوب برنامه EEUM است که این امر به نوبه خود خطر سرقت و اختلاس را تشدید کرده است". با این حال، این گزارش تاکید می‌کند: "تعیین اینکه آیا کمک‌های نظامی به سرقت رفته است یا خیر، قصد ارزیابی ما نبود".
همچنین این امر توضیح ‌داده شد که دریافت تصویری کامل از فناوری EEUM در اوکراین "دشوار خواهد بود زیرا فهرست همچنان در حال تغییر است، و این امر به نوبه خود دقیق و کامل بودن را دشوار می‌کند". و در پایان، بازرس کل وزارت دفاع ایالات متحده اشاره کرد :"به احتمال زیاد وضعیت به مرور زمان پیچیده تر شود، زیرا تعداد کل سلاح های موجود در برنامه EEUM دائما در حال تغییر است".
از زمانی که روسیه در فوریه 2022 نیروهای خود را به اوکراین فرستاد، واشنگتن بیش از 44 میلیارد دلار کمک نظامی به کی یف تخصیص داده است. گزارش بازرس کل پنتاگون در حالی منتشر شد که جمهوری خواهان کنگره از دادن کمک های جدید به اوکراین جلوگیری می کنند.
با همه اینها، درگذشته ایالات متحده کنترل تعداد حیرت آور سلاحهایی را که به خارج فرستاده شده بود، از دست داد. نتایج بازرسی پنتاگون که از طبقه بندی خارج شده و توسط سازمان عفو بین الملل در سال 2017 به دست آمده بود، حاکی است که ارتش ایالات متحده نتوانسته است در باره تسلیحاتی به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار که به عراق و کویت عرضه شد، به درستی گزارش بدهد.
علاوه بر این، در سال 2009، یک گزارش اتاق حسابداری ایالات متحده نشان داد که پنتاگون در مورد هزاران سلاحی که به نیروهای امنیتی افغانستان منتقل شد پاسخ نداده است.
در سال 2015، "واشنگتن پست" نوشت که پنتاگون قادر به دادن گزارش درباره پرداخت بیش از 500 میلیون دلار کمک نظامی به یمن نیست.
و نوامبر گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده ممیزی سالانه درباره سیستم های حسابداری خود را برای ششمین سال متوالی شکست داد.
"رویترز" گزارش داد که مایک مک کورد، بازرس وزارت دفاع در آن زمان به خبرنگاران گفت:"پیشرفت هایی وجود دارد، اما کافی نیست".
پنتاگون به درخواست "بیزنس اینسایدر" برای اظهار نظر در مورد گزارش بازرس کل، پاسخ نداد.
نویسنده: ناتالی موسومچی (NatalieMusumeci) .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو