زور دولت به قیمت چلوکباب هم نرسید!


زور دولت به قیمت چلوکباب هم نرسید!

رکنا اقتصادی: اوضاع اقتصادی این روز‌های کشور که حال و روز چندان خوشی ندارد بر همه حوزه‌ها و جوانب زندگی مردم تاثیرات منفی خود را گذاشته است دولت توانایی نظارت و کنترل بازار کالاهای اساسی را ندارد و حالا قیمت چلوکباب نجومی شده تا تنها تفریح مردم که رستوران رفتن است نیز آرزو شود

به گزارش رکنا به نقل از اقتصاد نیوز، اوضاع اقتصادی این روز‌های کشور که حال و روز چندان خوشی ندارد بر همه حوزه‌ها و جوانب زندگی مردم تاثیرات منفی خود را گذاشته است و روزی نیست که قیمت یک کالا یا خدمات مردم را متعجب یا شگفت زده نکند.

حوزه خوراک و مواد غذایی هم از این غائله مستثنی نبوده است و قیمت غذا در رستوران‌ها به شکل عجیب و غریبی در حال افزایش است. موضوعی که به عوامل متعددی وابسته است، اما مهم آن است که با توجه به هزینه‌های سنگین زندگی در این روزها، بسیاری از خانواده‌ها باید دور یکی از در دسترس‌ترین تفریحات خود که صرف غذا در کنار خانواده است را خط قرمز بکشند.

در این میان موضوع جالب توجه قیمت کباب و جوجه کباب از آغاز سال ۱۴۰۲ است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشت، موضوعی که رییس رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران هم به آن واکنش نشان داد و علت افزایش قیمت را گرانی مواد اولیه عنوان کرد.

شاهد مثال این موضوع، قیمت هر پرس کباب گوسفندی (مشتمل بر ۲ سیخ کباب لقمه که وزن هر سیخ ۲۵۰ گرم) به همراه یک پرس چلو کره است که آبان ماه سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان بود، اما امسال هر پرس آن امسال ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. یا هر پرس جوجه کباب فیله (۵۰۰ گرمی) بدون برنج که سال گذشته ۲۳۰ هزار تومان بود و امروز ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

نکته، اما اینجاست که افزایش قیمت غذا و به طور ویژه چلوکباب هم مربوط به این چند سال اخیر نیست و سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد، روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۵۳ در مطلبی در این باره نوشته است: «گرانی چلوکباب مورد ایراد کمیته ملی حمایت از مصرف کننده قرار گرفت.»

در توضیح این مطلب که به وضعیت نرخ برخی اجناس دیگر هم اختصاص دارد، آمده است: «کمیته ملی حمایت از مصرف‌کننده به عدم‌هماهنگی نرخ اجناس مشابهی که در خرازی‌ها و داروخانه‌ها عرضه می‌گردد، اعتراض کرد و رئیس اتحادیه صنف خرازی را برای ادامه توضیحات لازم در این باره به شرکت در جلسه کمیته فراخواند.»

بنابر آنچه اطلاعات منتشر کرده است، در همین جلسه به گرانی نرخ چلوکباب یک بار دیگر اشاره شد و از رئیس اتحادیه خواسته شد که با حضور در کمیته ملی درباره علت گرانی چلوکباب و ضابطه نرخ‌گذاری آن توضیح دهد.»


زور دولت به قیمت چلوکباب هم نرسید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا