آمریکا: حمایت مالی ایران از انصارالله به حملات آن‌ها دامن زده است


آمریکا: حمایت مالی ایران از انصارالله به حملات آن‌ها دامن زده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: حمایت مالی ایران از حوثی‌ها (انصارالله یمن) به حملات مکرر آن‌ها علیه تجارت جهانی در دریای سرخ و خلیج عدن دامن زده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی با اشاره به تحریم جدید وزارت خزانه داری این کشور علیه انصارالله یمن مدعی شد: آمریکا امروز دو شرکت دیگر را تحریم می کند که در حمل و نقل کالاهای ایرانی برای سعید الجمال ساکن ایران و حامی مالی حوثی ها نقش دارند. ما همچنین چهار کشتی را به عنوان اموال مسدود شده معرفی می کنیم.

میلر ادعا کرد: آمریکا به مقابله با حمایت مالی غیرقانونی ایران از حوثی ها ادامه خواهد داد. واشنگتن به همراه متحدان و شرکای خود، اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت های بی ثبات کننده حوثی ها که حقوق و آزادی های کشتیرانی و تجارت جهانی دریایی را تهدید می کند، اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین به شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت: ما در سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ایران پیام دادیم که نمی‌خواهیم درگیری را تشدید کنیم.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، دو شرکت در هنگ کنگ و امارات را به دلیل حمل و نقل کالاهای ایرانی به نمایندگی از سعید الجمال مستقر در ایران که شبکه تسهیل کننده مالی حوثی ها را تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اداره می کند تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (اوفک) همچنین چهار کشتی این شرکت ها را به عنوان اموال مسدود شده تعیین می کند. درآمد حاصل از فروش کالا از حوثی ها و حملات مداوم آنها علیه کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن حمایت می کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: آمریکا به اقدامات خود علیه شبکه های مالی غیرقانونی ایران که به تامین مالی حوثی ها کمک می کند و حملات آنها را تسهیل می کنند، ادامه می دهد. ما به همراه متحدان و شرکای خود، تمام اقدامات موجود را برای توقف فعالیت های بی ثبات کننده حوثی ها و تهدیدات آنها برای تجارت جهانی انجام خواهیم داد.

آمریکا: حمایت مالی ایران از انصارالله به حملات آن‌ها دامن زده است

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد. این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفتگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...