رییسی: فلسطین به «مساله اول بشریت» تبدیل شده است


رییسی: فلسطین به «مساله اول بشریت» تبدیل شده است

رییس‌جمهور کشورمان گفت: امروز فلسطین به مساله اول بشریت تبدیل شده است و همه انسان‌های آزاده جهان، متوجه مظلومیت و اقتدار فلسطینیان شده‌اند.

سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان امروز در «همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و بیداری و وجدان بشری» اظهار کرد: بسیار خرسندم درجمع علما و دغدغه‌مندان جهان اسلام هستم و از مجمع تقریب مذاهب نیز تشکر می‌کنم؛ کارکرد مجمع تقریب، تحکیم اخوت اسلامی میان صاحبان اندیشه و صاحب‌نظران در مذاهب مختلف است.

به گزارش مهر، وی افزود: امروز از مهم‌ترین مساله امت اسلامی، مساله فلسطین است. امام خمینی (ره) فرمودند که مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام و آزادی قدس شریف، اولویت جهان اسلام است.

رییسی گفت: امروز فلسطین به مساله اول بشریت تبدیل شده است و همه انسان‌های آزاده جهان، متوجه مظلومیت و اقتدار فلسطینیان شده‌اند.

رییس‌جمهور اظهار کرد: نظام سلطه با مدیریت آمریکایی‌ها و با تفکر و نقشه شیطانی، طی ۷۵ سال گذشته فلسطین را اشغال کرده‌اند و در این مسیر، ظلم‌های بسیاری به مردم فلسطین و مردم منطقه کردند.

وی افزود: ۲ نگاه نسبت به موضوع فلسطین وجود دارد؛ یکی نگاه ایستادگی و مقاوت و دیگری کوتاه‌آمدن در برابر این ظلم. مردم فلسطین همواره نگاه‌شان، نگاه ایستادگی در برابر ظلم بوده است؛ جریان سازش جواب نداده و نخواهد داد.

رییسی گفت: دلیل اینکه قراداد‌ها و جریان سازش نتوانست کاری پیش ببرد، به خاطر این بود که طرف مقابل به پیمان‌ها و میثاق‌های خود پایبند نبوده و نیست؛ رژیم صهیونیستی به هیچ‌کدام از مصوبات بین‌المللی پایبند نبوده است.

رییس‌جمهور افزود: امروز پیروز میدان، فلسطین است و شکست‌خورده این میدان، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش 11برابری درآمد عملیاتی صنعت خودرو و قطعات