بانک مرکزی بازار طلا و سکه را به هم ریخت / سقوط 2 میلیون تومانی قیمت سکه در بازار


 بانک مرکزی بازار طلا و سکه را به هم ریخت / سقوط 2 میلیون تومانی قیمت سکه  در بازار

به گزارش رکنا، با اعلام بانک مرکزی سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی بناست وارد بازار شود البته این بانک در نظر دارد در کنار توزیع سکه های جدید ، سکه های ضرب شده قبلی را هم وارد کند....

به گزارش رکنا، با اعلام بانک مرکزی سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی بناست وارد بازار شود البته این بانک در نظر دارد در کنار توزیع سکه های جدید ، سکه های ضرب شده قبلی را هم وارد کند.

از روز چهارشنبه هم بناست معاملات شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شود؛ اعلام این دو سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه موجب شد تا قیمت طلا و سکه که با شتاب درحال افزایش بود تغییر مسیر دهد.

طبق اذعان فعالان بازار سکه ، بعد از اعلام این خبر، قیمت سکه 2 میلیون تومان ریخت. و احتمالا در ادامه روز و با اعلام جزئیات بیشتر درباره سکه های جدید، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت ها هم باشیم.

قیمت سکه صبح امروز در بازار تا 34 میلیون و 100 هزار تومان هم بالا رفته بود ولی هم اکنون به 32 میلیون تومان کاهش یافته است.

 بانک مرکزی بازار طلا و سکه را به هم ریخت / سقوط 2 میلیون تومانی قیمت سکه  در بازار

یکی از سکه فروش‌های بازار به خبرنگار تسنیم گفت: هنوز خبر کامل در بازار نپیچیده ولی در همین حد هم باعث شد تا قیمت ها کاهشی شود. احتمالا در روزهای آینده کاهش قیمت ها بیشتر باشد.

او می گوید: بخاطر نزدیک شدن به پایان سال و افزایش انتظارت تورمی مردم، تقاضای مردم برای خرید سکه در این روزها بالا رفته است و به همین دلیل قیمت ها صعودی بود.

فعالان بازار طلا و سکه البته تأکید دارند که منتظر اعلام یک خبر درباره ارز و سکه از سوی بانک مرکزی بودیم! آنها می گویند: هر زمان نوسان در بازار زیاد می شود و قیمت ها اینطور بالا می رود، بانک مرکزی وارد می شود و اینبار هم منتظر بانک مرکزی بودیم.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و جواهر نیز در خصوص تاثیر ورود سکه های جدید بانک مرکزی به بازار گفت: با اقدام جدید بانک مرکزی حباب سکه از بین می رود.

او با تأکید براینکه حباب سکه کاهش می یابد، تصریح کرد: چون تقاضا در بازار بالا بود ولی به نسبت تقاضا، سکه در بازار نبود.

کشتی آرای درباره میزان کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بعد از اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی گفت: این مهم به میزان و شرایط عرضه بستگی دارد؛ باید مشخص شود که بانک مرکزی به چه روشی سکه را وارد خواهد کرد.


 بانک مرکزی بازار طلا و سکه را به هم ریخت / سقوط 2 میلیون تومانی قیمت سکه  در بازار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی