حضور لاریجانی، زاکانی و باهنر در ویژه‌برنامه انتخاباتی


حضور لاریجانی، زاکانی و باهنر در ویژه‌برنامه انتخاباتی

رادیو اقتصاد با هدف ایجاد انگیزش مخاطبان و مشارکت حداکثری جامعه برای حضور در انتخابات ویژه برنامه‌هایش را روی آنتن می برد. مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد با اشاره به نقش رسانه‌ها در امر تبلیغات انتخاباتی تاکید می‌کند: رسانه‌ها همچنان نقش بسزایی در امر اطلاع‌رسانی دارند.

مهدی شیار، برنامه‌ساز و مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد با اشاره به الزام اهتمام رسانه‌ها در آگاه‌سازی مخاطبان و تشویق مشارکت حداکثری آنها در این تکلیف مهم بیان کرد: رسانه‌ها سهم بسزایی در شکل دادن به آگاهی مردم و قضاوت و داوری آنها در مورد انتخاب افراد اصلح، شناخت برنامه‌‌ها، شعارها و وعده‌های انتخاباتی دارند. طی تحقیقات به عمل آمده علیرغم تفرقه‌افکنی‌های رسانه‌های خارجی، رسانه ملی هنوز از محبوبیت و مطلوبیت در بین آحاد مردم برخوردار است و مخاطبان اخبار و اطلاعات موثق را با استناد از رسانه ملی دریافت می‌کنند.

حضور لاریجانی، زاکانی و باهنر در رادیو اقتصاد

وی درباره برگزاری انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است: انتخابات پیش یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی، اجتماعی با فراگیری بالا در کشور است و در این راستا رادیو اقتصاد از ابتدای آذر و با شروع دوره تبیینی برنامه‌سازی در حوزه انتخابات، فعالیت خود در این حوزه را با ویژه برنامه‌ها و برنامه‌های مستمرش آغاز کرده است.

او درباره معرفی ویژه برنامه صفحه دوازدهم اعلام می‌کند: این برنامه با هدف بررسی اهمیت مجلس شورای اسلامی در تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور به روی آنتن می رود و با حضور کارشناسان و مسئولان همچون علیرضا زاکانی، محمد جواد لاریجانی، محمد رضا باهنر، منوچهر متکی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، داود دانش جعفری، آیت‌الله دری نجف آبادی، عبدالرضا مصری، سید مرتضی نبوی روند اجرایی انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد ادامه می دهد: از نقاط قوت این برنامه می توان به حضور نمایندگان احزاب مختلف سیاسی اشاره کرد که ضمن بررسی نقش آنان در مشارکت مردم در انتخابات، زمینه هم افزایی بیشتر در بین آحاد مردم و احزاب و مجلس نیز ایجاد می شود.

حضور لاریجانی، زاکانی و باهنر در ویژه‌برنامه انتخاباتی

پیگیری مطالبات رهبری در زمینه انتخابات

این برنامه‌ساز رادیو در عین حال پیگیری مطالبات رهبری در زمینه انتخابات را از وظایف مهم و خطیر رسانه‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید: در بخش هایی از این برنامه با انعکاس بیانات ومطالبات رهبری در زمینه انتخابات، سعی داریم برگزارکنندگان انتخابات را تشویق کنیم تا با حساسیت بیشتر به موضوع رسیدگی کنند. از جمله این مطالبات امنیت، مشارکت قوی و رقابت واقعی و سلامت حقیقی انتخابات است. این برنامه به تهیه‌کنندگی حمیدرضا کجوری و گویندگی ناصر خیرخواه شنبه‌ها ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه و از پنجم اسفند تا دهم اسفند هر شب پخش می شود.

وی برنامه «نماینده عزیز سلام» را به عنوان مستند گزارشی این شبکه معرفی می کند و توضیح می‌دهد: در بخش اول برنامه خواسته ها و دغدغه های اقتصادی مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انعکاس می دهیم و در بخش دوم برنامه در گفت و گو با فعالان اقتصادی دغدغه های مورد انتظار جامعه را از یک نماینده مجلس مورد بررسی قرار می دهیم. در آیتم دیگری از این برنامه گزارشی از مخاطبان درباره تاثیرات تصمیمات مجلس بر روی مشاغل و کسب و کار ها پخش می کنیم. این برنامه یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه پخش می شود.

شیار در ادامه از همسویی برنامه‌های مستمر رادیو اقتصاد با محوریت انتخابات در دوران تبلیغی و ترغیبی انتخابات خبر می‌دهد و اعلام می‌کند: در برنامه «روزیِ نو» که برنامه صبحگاهی با رویکرد اطلاع رسانی و مطالبه گری اقتصادی است در گفت و گو با کارشناسان اقتصادی سیاسی مخاطبان را برای حضور و مشارکت در انتخابات تشویق می کنیم. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه پخش می شود.

این برنامه‌ساز همچنین در توضیح برنامه «به توان زندگی» بیان می کند: این برنامه با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی، روانشناسی و جامعه شناسی به مباحث اقتصاد خانواده و سبک زندگی می‌پردازد و در زمان انتخابات در گفتگو با کارشناسان و مردم نقش و اهمیت انتخاب و تصمیم درست را در خانواده و جامعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ پخش می شود.

همراه با برنامه‌های مفرح عصرگاهی انتخاباتی

او ادامه می‌دهد: در برنامه «مجله کشاورزی» که به انعکاس فعالیت های بخش کشاورزی می پردازد، در گفت و گو با کشاورزان و فعالان حوزه تولید محصولات کشاورزی نقش مصوبه مجلس را در افزایش و یا کاهش تولید و همچنین صادرات و واردات محصولات را مورد بررسی قرار می دهیم. این برنامه یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۵ پخش می شود.

مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد برنامه های عصرگاهی و مفرح شبکه را نیز همسو با انتخابات تلقی می کند و می گوید: «گذر بازار» برنامه مفرح عصرگاهی رادیواقتصاد است که ضمن ایجاد فضایی سرگرم کننده به طرح موضوعات اجتماعی و اقتصادی می پردازد. این برنامه از آیتم های مختلف نمایشی و کارشناسی تشکیل شده و با چهره های شاخص هنری و ورزشی و کارآفرینان به گفت و گو می پردازد. این برنامه در گفت و گو با دست اندرکاران و مسئولان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم درباره روند برگزاری انتخابات اطلاع رسانی می کند. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ پخش می شود.

وی در توضیح برنامه «پنجره اقتصاد» هم یادآور می‌شود: در این برنامه ترکیبی به انعکاس ظرفیت های تولید و صادرات محصولات ساخت ایران می پردازیم و بازارهای صادراتی و توانمندی های تولید داخلی را مورد بررسی قرار می دهیم. این برنامه در گفت و گو با فعالان حوزه تجارت بین الملل نقش مصوبات مجلس در حوزه صادرات را مورد بررسی قرار می دهد. «پنجره اقتصاد» شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۵ پخش می شود.

«روی خط اقتصاد» مهم ترین برنامه انتخاباتی

او ادامه می‌دهد: «روی خط اقتصاد» از مهم‌ترین برنامه‌های خبری رادیو اقتصاد محسوب می شود و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ در گفت و گو با کارشناسان و مسئولان به تحلیل اخبار منتخب اقتصادی سیاسی روز می پردازد. این برنامه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان برگزاری انتخابات، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان از روند برگزاری را ارائه می دهد.

مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد یادآوری می کند: مسابقه «بیست» در روزهای منتهی به انتخابات با ارائه سوالات متناسب به افزایش اطلاعات شرکت کنندگان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک می کند .این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۰ به روی آنتن می رود.

وی برنامه «نوبت مردم» را هم به عنوان ویژه برنامه روز انتخابات رادیو اقتصاد معرفی کرده و توضیح می دهد: این برنامه در ۳ بخش ۶ ساعته و از ساعت ۶ صبح شروع خواهد شد. در این برنامه در گفت و گو با مسئولان، فعالان اقتصادی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ضرورت شرکت در انتخابات، وظیفه یک مجلس قدرتمند متکی به آرای بالای مردمی و نقش مجلس در تصمیمات اقتصادی دولت مورد بررسی قرار می گیرد.

او ادامه می‌دهد: گزارشگر برنامه نیز در سطح شهر و در ستادهای انتخاباتی مراکز اقتصادی حضور دارند و در گفت‌وگو با مردم نقش حضور افراد جامعه را در سرنوشت کشور انعکاس می‌دهند. ارتباط با شهرستانها از دیگر بخش های این برنامه است که حال و هوای انتخابات در سایر مناطق ایران را اطلاع رسانی می کند. در بخش دیگر از این برنامه در گفتگو با مسئولان ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی لحظه ای در زمینه روند برگزاری انتخابات صورت می گیرد. این برنامه در روز انتخابات (۱۱ اسفند) از ساعت ۶ صبح تا پایان برگزاری انتخابات از رادیو اقتصاد پخش می شود.

مهدی شیار، مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد در پایان اعلام می کند: رادیو اقتصاد در ویژه برنامه «فرصت خدمت» نیز با هدف امید آفرینی و اعتماد سازی در بین مردم به منظور مشارکت حداکثری در انتخابات به انعکاس خدمات مجلس های قبلی در تدوین قوانین برای تسهیل در امور کسب و کار و زندگی مردم می پردازد. این برنامه سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق