نامادری و پدرمان را به آتش کشیدیم ! / بی رحم ترین پسرخوانده ها را بشناسید !


نامادری و پدرمان را به آتش کشیدیم ! / بی رحم ترین پسرخوانده ها را بشناسید !

به گزارش رکنا، ماجرای این جنایت هولناک نیمه شب نوزدهم فروردین سال ۹۸ زمانی لو رفت که شهروندان خودروی پرایدی را در حاشیه جاده نیشابور- کاشمر مشاهده کردند که شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشید....

به گزارش رکنا، ماجرای این جنایت هولناک نیمه شب نوزدهم فروردین سال ۹۸ زمانی لو رفت که شهروندان خودروی پرایدی را در حاشیه جاده نیشابور- کاشمر مشاهده کردند که شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشید. در حالی که آتش سوزان پراید را بلعیده بود و دود غلیظی از آن در تاریکی شب به هوا برمی‌خاست، تعدادی از رانندگان عبوری و شهروندان با امکانات اولیه به طرف آتش دویدند و قبل از رسیدن نیروهای امدادی شعله‌های سرکش آن را خاموش کردند اما همزمان با فروکش کردن زبانه‌های آتش ناگهان دو جسد سوخته در میان دودهای سیاه نمایان شد و بدین ترتیب پرونده‌ای جنایی روی میز دادسرای عمومی و انقلاب نیشابور قرار گرفت چرا که بررسی‌های مقدماتی افسران پلیس آگاهی و کارشناسان آتش نشانی حکایت از یک جنایت عمدی داشت. ساعتی بعد با مشخص شدن مالک پراید و هویت زن و مرد میان سالی که در شعله‌های آتش کاملاً سوخته بودند، دامنه تحقیقات پلیسی به سوی جنایت خانوادگی کشیده شد و این گونه دو پسر ۱۷ و ۲۱ ساله قربانیان این ماجرای تکان‌دهنده بازداشت شدند و به مقر انتظامی انتقال یافتند.

با اعترافات دو پسر مذکور، این پرونده جنایی رنگ «حیرت» به خود گرفت و بدین ترتیب فرزندان سنگدل پس از اقرار به قتل نامادری و پدر خود صحنه حادثه را در حضور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب نیشابور بازسازی کردند و چگونگی به آتش کشیدن اجساد آن ها را شرح دادند.

پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، این پرونده جنایی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و زیر نظر قاضی «محمد شجاع‌پور فدکی» رئیس با تجربه دادگاه مورد رسیدگی ویژه قرار گرفت. در همین حال چندین جلسه محاکمه با حضور وکلای مدافع برگزار شد و متهمان که در برابر سوالات تخصصی قضات دادگاه عاجز مانده بودند در نهایت جزئیات قتل نامادری و پدر خود را در حالی تشریح کردند که «مهدی-ح» نوجوان ۱۷ ساله به اتهام مشارکت در قتل و «مصطفی-ح» برادر ۲۱ ساله وی به اتهام معاونت در قتل پای میز محاکمه ایستادند.

از سوی دیگر با اعلام گذشت اولیای دم «علیرضا-ح» (پدر متهمان) روند رسیدگی وارد مرحله جدیدی شد و بالاخره پس از احراز جرم توسط قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، رای دادگاه درباره این پرونده جنایی صادر شد. بر اساس این رای مهدی (متهم ردیف اول) به خاطر گذشت اولیای دم از خون‌خواهی به ۸ سال زندان از جنبه عمومی جرم و به اتهام قتل نامادری به قصاص نفس محکوم شد. در همین حال دادگاه متهم ۲۱ ساله این پرونده جنایی را نیز به اتهام معاونت در قتل‌های مذکور به تحمل ۲۵سال زندان، ۳۱ ضربه شلاق و پرداخت مشارکتی دیه با متهم ردیف اول به خاطر جنایت بر میت (سوزاندن اجساد) محکوم کرد.

رای صادرشده از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد اعتراض متهمان و وکلای آنان قرار گرفت و بدین ترتیب قضات شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده برخی ایرادات شکلی در رسیدگی قضایی را مورد تاکید قرار دادند و نقایصی را بر رای مذکور وارد دانستند. به همین دلیل و با نظر قضات دیوان عالی کشور پرونده مذکور به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی (شعبه هم عرض) ارسال شد تا عاملان این جنایت دوباره پای میز محاکمه بنشینند و به سوالات فنی و تخصصی برای رفع ایرادات شکلی مذکور پاسخ دهند.

این گزارش حاکی است با توجه به اهمیت و حساسیت این پرونده و نکات ظریف حقوقی و قضایی که مورد توجه جدی مقامات قضایی قرار گرفته بود، با نظر قاضی هادی دنیادیده (رئیس شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی) جلسه محاکمه به صورت علنی برگزار شد چرا که قاضی خلیلی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) همواره بر تحلیل‌های کارشناسی آرای قضایی و بهره‌مندی استادان دانشگاهی و همچنین کارآموزان قضایی و دانشجویان رشته‌های حقوقی از چنین جلسات محاکمه تاکید می‌کند. در این جلسه دادگاه که به ریاست قاضی دنیادیده و مستشاری قاضی مصطفوی و با حضور وکلای مدافع شکل گرفت «مهدی-ح» (متهمی که هنگام ارتکاب جرم ۱۷ ساله بود)، درباره این جنایت تکان دهنده گفت: ساعت ۶ عصر بود که مقداری مشروبات الکلی نوشیدم و سپس با یک میله نیم متری (لوله داربست) به سراغ نامادری ام رفتم و از پشت به سرش کوبیدم. بعد هم چون می‌دانستم اگر پدرم موضوع را بفهمد خیلی ناراحت می‌شود او را نیز با ضربات میله آهنی کشتم و سپس با کمک برادرم (مصطفی) اجساد را درون پراید گذاشتیم و در حالی به طرف کاشمر حرکت کردیم که برادرم مقداری بنزین خرید و به دنبالم آمد. من پشت فرمان پراید بودم اما وقتی به نقطه‌ای خلوت رسیدیم اجساد را درون خودرو آتش زدم و بعد به همراه برادرم به خانه باز گشتیم تا آثار خون‌ها را پاک کنیم.

وی درباره انگیزه خود از ارتکاب چنین جنایت حیرت آوری گفت: از قبل با نامادری‌ام درگیری داشتم و رفتارهایمان با هم سازگاری نداشت چرا که احساس می‌کردم مدام غر می‌زند.

در همین حال مصطفی (متهم دیگر) در جایگاه متهمان قرار گرفت و به قضات با تجربه دادگاه گفت: برادرم مست بود که با میله به پشت سر نامادری مان زد. من ترسیدم و در حالی که جیغ می‌زدم برادر پنج ساله ام را که آن جا بود به آغوش گرفتم تا این صحنه را نبیند. بعد فهمیدم که برادرم پدرم را که در خواب بود هم کشته است. از شدت ترس پاهای پدرم را گرفتم و پیکر بی جان او را به داخل پراید بردیم. برادرم به من گفت من جلو می‌روم و تو هم مقداری بنزین از جایگاه سوخت بگیر و پشت سر من با نیسان بیا.

وی ادامه داد: من با نامادری ام قهر بودم وقتی او به داخل حیاط آمد تا از درون خودرو چیزی بردارد من او را به کناری کشیدم تا آشتی کنم ولی مهدی به یکباره با میله آهنی به سرش کوبید. زمانی که مادرم به زمین افتاد فریاد زدم بدبخت شدیم. در همین حال او به سراغ پدرم رفت و او را هم در خواب با ضربات میله آهنی کشت اما من اشتباه کردم و تقاضای بخشش دارم.

با پایان یافتن اولین جلسه محاکمه علنی، رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد تا زمان برگزاری جلسات محاکمه دیگر مشخص شود. در حاشیه محاکمه دو متهم سنگدل این پرونده جنایی بسیاری از حاضران بهره‌مندی از تجربیات قضایی در جلسات محاکمه پرونده‌های جنایی را بسیار با اهمیت دانستند و به قدردانی از مسئولان دستگاه قضایی و همچنین قضات ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پرداختند.

منبع: روزنامه خراسان


نامادری و پدرمان را به آتش کشیدیم ! / بی رحم ترین پسرخوانده ها را بشناسید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک