فرانسه میلیون‌ها سکه را ذوب می‌کند


بانکداری ایرانی-ضرابخانه ملی فرانسه، پس از عدم درخواست تایید طرح آنها از سوی کمیسیون اروپا، مجبور به ذوب مجدد ۲۷ میلیون سکه شده است. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، سکه‌های ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سنتی در ماه نوامبر با طرحی جدید تولید شد، با این حال،...

فرانسه میلیون‌ها سکه را ذوب می‌کند

بانکداری ایرانی-ضرابخانه ملی فرانسه، پس از عدم درخواست تایید طرح آنها از سوی کمیسیون اروپا، مجبور به ذوب مجدد ۲۷ میلیون سکه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، سکه‌های ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سنتی در ماه نوامبر با طرحی جدید تولید شد، با این حال، بازوی قانون‌گذاری اتحادیه اعلام کرد نحوه نشان‌دادن ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا بر روی آنها با الزامات دقیق کمیسیون اروپا مطابقت ندارد.

بر اساس گزارش ضرابخانه، ۲۷ میلیون سکه رد شده کمتر از ۲ درصد از ۱.۴ میلیارد سکه تولید شده در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهند.

گزارش شده است که این طرح تنها ۶ روز قبل از ارائه که برای هفت دسامبر برنامه‌ریزی شده بود، پذیرفته نشد و باعث شده است که تاسیسات با هزینه‌های ۱.۶ میلیون دلاری برای ذوب و بازگرداندن سکه‌ها مواجه شود.

بر اساس مقررات اتحادیه اروپا، کشورهای عضو می‌توانند هر ۱۵ سال یک بار طراحی چهره ملی سکه‌های یورو را تغییر دهند. با این حال، چراغ سبز اتحادیه اروپا همچنین سایر دولت‌های منطقه یورو ضروری است و هفت روز فرصت دارند تا اعتراض خود را مطرح کنند.

ضرابخانه پاریس تولید سکه‌های جدید را برای اطمینان از توزیع سکه‌های استاندارد جدید در آغاز سال ۲۰۲۴، مطابق با آنچه در ابتدا اعلام شده بود، آغاز کرده بود.

در همین حال، رئیس ضرابخانه، مارک شوارتز گفت که دولت فرانسه مسئول این حادثه است.

وزارت اقتصاد فرانسه در توضیح این موضوع اظهار کرد طرح سکه‌های جدید پیشنهادی توسط دولت فرانسه و تایید کمیسیون هنوز یک سری است و تا قبل از بهار رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان