وام ازدواج در سال 1403 چقدر شد؟


وام ازدواج در سال 1403 چقدر شد؟

اسماعیلی گفت: اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت 300 میلیون تومان وام ازدواج برای زوج و زوجه درمجموع 600 میلیون و 350 میلیون وام ازدواج برای زوج تا 25 سال و زوجه تا 23 سال جمعاً 750 میلیون تومان می‌شود موافقت کردند و این پیشنهاد به تصویب رسید.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به بررسی‌ تبصره‌های لایحه برنامه بودجه 1403 توسط این کمیسیون عنوان کرد: تبصره‌های لایحه بودجه سال آتی که به کمیسیون اجتماعی مربوط می‌شد به‌دقت توسط اعضا بررسی گردید و بحث‌های مختلفی طرح و پیشنهادات دستگاه‌های مربوط اخذ شد و ما آن‌ها را در پیشنهادات خود به کمیسیون تلفیق برنامه بودجه مجلس لحاظ خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در نشست‌های متعدد کمیسیون اجتماعی طرح و بررسی می‌شد افزایش وام ازدواج جوانان بود که یکی از وظایف ما در کمیسیون اجتماعی است.

اسماعیلی ادامه داد: در همین راستا اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت 300 میلیون تومان وام ازدواج برای زوج و زوجه درمجموع 600 میلیون و 350 میلیون وام ازدواج برای زوج تا 25 سال و زوجه تا 23 سال جمعاً 750 میلیون تومان می‌شود موافقت کردند و این پیشنهاد به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به تورم اخیر کشور و همچنین منابعی که دولت تعریف کرده، توانستیم افزایشی در وام ازدواج نسبت به سال قبل تصویب کنیم که جوانان کشورمان بتوانند حداقل‌ها را در شروع زندگی مشترک تامین کنند.

او همچنین با اشاره به افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان اظهارداشت: افزایش 70 همت برای بازنشستگان کشوری و لشکری درنظر گرفتیم. اما درکنار آن برای بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله‌ای به وجود می‌آمد و ما در همین راستا 70 همت از بدهی که دولت به سازمان تامین اجتماعی دارد را مشخص کردیم.

وام ازدواج در سال 1403 چقدر شد؟

اسماعیلی گفت: لذا دولت باید این بدهی را طی بازه زمانی یکساله پرداخت کند. برای پرداخت آن می‌تواند یا اوراق یا منابع گازی و نفتی به سازمان تامین اجتماعی بدهد.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درانتها خاطرنشان کرد که از این طریق سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند از این منابع استفاده کند و مولدسازی که در برنامه هفتم توسعه به آن تاکید شده را نیز به مرحله اجرایی برساند


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلسم 30 ساله در پرسپولیس