مدعی جدید قهرمانی برای هادی چوپان خط و نشان کشید!


مدعی جدید قهرمانی برای هادی چوپان خط و نشان کشید!

رجزخوانی‌هایی از سوی سامسون داودا برای هادی چوپان در فاصله 7 هفته مانده تا آرنولد کلاسیک صورت گرفت.

به گزارش وقت صبح، در فاصله 7 هفته مانده تا آرنولد کلاسیک 2024، شاهد رجزخوانی‌هایی از سوی سامسون داودا برای هادی چوپان هستیم. این دو بدنساز مدعی اصلی قهرمانی در استیج اوهایو هستند.

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2022 و نایب قهرمان این رقابت در سال 2023 بوده و از زمان حضور خود در مستر المپیا در سال 2019 همواره یکی از مدعیان قهرمانی بوده و در 5 دوره اخیر این رقابت، به طور پیوسته در میان 4 بدنساز برتر قرار داشته است.

در سوی دیگر، سامسون داودا قرار دارد. بدنسازی که بعد از فتح استیج پراگ در سال 2021، برای اولین بار مجاز به حضور در مستر المپیا شد و بعد از ششمی در این رقابت، در آرنولد کلاسیک 2023 به قهرمانی رسید و در مستر المپیا 2023 نیز ضلع سوم مدعیان قهرمانی بود.

او به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در آرنولد کلاسیک حضور خواهد داشت و آماده تکرار قهرمانی است، بدنسازی که بعد از مستر المپیا 2023، قهرمانی در دو رقابت رومانی پرو و پراگ پرو را هم تجربه کرده است.

این در حالی است که گرگ ایرانی بعد از 5 سال متوالی که تنها حضور در مستر المپیا را تجربه می‌کرد، در سال 2024 در دو رقابت آرنولد کلاسیک اوهایو و بریتانیا حضور خواهد داشت و شاهد رقابت جذاب وی با سامسون داودا در هر دو استیج خواهیم بود.

چندی پیش بود که سامسون داودا با انتشار ویدئویی از رقابت خود با هادی چوپان در مسابقات ونکوور پرو 2019، نوشت؛ رقابتی که با قهرمانی هادی چوپان و هشتمی سامسون داودا به پایان رسیده بود و مشخصا سامسون داودا با انتشار آن ویدئو، اولین کری سنگین خود را برای هادی چوپان خوانده بود.

رجزخوانی‌های این چنینی در دنیای بدنسازی موضوعی کاملا متداول است. سال گذشته هادی چوپان چندین بار به بدنسازانی که تصاویر دستکاری شده از آپدیت‌های بدنی خود را منتشر می‌کنند کنایه زد و در آن مقطع، نیک واکر و سامسون داودا مخاطب وی عنوان شدند.

در کنفرانس خبری پیش از مستر المپیا 2023 نیز گرگ ایرانی درباره نقش شیرها در جنگل و البته تاثیر همسران شیرها در موفقیت‌شان صحبت کرد و علی رغم اینکه اشاره مستقیمی به سامسون داودا نداشت، با توجه به لقب وی (شیر نیجریه) و البته تاثیر زیادی که همسر وی در پر رنگ شدن این بدنساز در دنیای بدنسازی داشته، از سامسون به عنوان مخاطب صحبت‌های هادی چوپان یاد شد.

حال سامسون داودا در دومین رجزخوانی خود پیش از آرنولد کلاسیک 2024، مستقیما به هادی چوپان اشاره کرده است. او در گفت‌وگو با رسانه «TFE Media» درباره رقابت با هادی چوپان صحبت کرده است:

این استیج آرنولد کلاسیکه و مستر المپیا نیست. اینجا خیلی چیزا فرق داره. فقط بحث کاندیشنینگ، حجم و شیپ بدنی نیست، فیگور گیری و ارائه هم اینجا نقش مهمی داره. آرنولد کلاسیک استیج متفاوتیه. مشخصا تو این رقابت صحنه روشن‌تره و نورپردازی خیلی بهتره.

داودا در ادامه صحبت‌های خود گفته:

آرنولد کلاسیک استیج منه و من عاشق رقابت کردم تو این استیجم. واکنشم به حضور هادی تو این رقابت؟ لبخند می‌زنم و میگم آررره. حالا قراره جالب بشه. صادقانه بگم، هیجان‌زده‌ام، چون الان با خودم میگم که قراره چالش بیشتری داشته باشم. هیجان بیشتری برام داره و با خودم میگم اگه قراره جایی هادی رو ببرم، این استیج دقیقا همون جاس! اینجا جاییه که باید مطمئن بشی که می‌تونی انجامش بدی. با بهترین خودت بیای و ازش سبقت بگیری. به خاطر همین خیلی هیجان دارم.

هادی چوپان و سامسون داودا پیش از این سه بار در یک رقابت با هم حضور داشته‌اند و هر سه با برتری هادی چوپان به پایان رسیده است. هادی در ونکوور پرو 2019 قهرمان شد و سامسون داودا در جایگاه هشتم قرار گرفت. گرگ ایرانی در مستر المپیا 2022 نیز قهرمان شد و سامسون داودا به ششمی رضایت داد و در آخرین رقابت نیز دو بدنساز اواسط آبان سال جاری در مستر المپیا 2023 حضور داشتند و علی رغم حضور هر دو بدنساز در فراخوان‌های نهایی پیش داوری و شب نهایی، در نهایت هادی چوپان و سامسون داودا به ترتیب دوم و سوم شدند.

آرنولد کلاسیک اوهایو 2024 دومین استیج بزرگ سال بدنسازی از دهم اسفند به میزبانی کلمبوس، اوهایو برگزار خواهد شد و دو هفته بعد از آن، شهر بیرمنگام در انگلستان میزبان آرنولد کلاسیک بریتانیا 2024 خواهد بود و هادی چوپان به همراه سامسون داودا و اندرو جکد مثلث مدعیان قهرمانی در هر دو استیج خواهند بود.

منبع: ورزش 360

کد خبر : ۲۲۴۱۰۲
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق