رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-212 در بوشهر


رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-212 در بوشهر

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش گفت: ساخت شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ توسط متخصصین داخلی نشان داد که کشورمان در عرصه ساخت این نوع تجهیزات، هیچ وابستگی به خارج کشور ندارد.

رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-212 در بوشهر

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه در آئین رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در بوشهر اظهار کرد: این شبیه ساز در داخل کشور ساخته شده و هر گونه تعمیر و نگهداری آن نیز توسط متخصصین داخلی انجام می شود.

وی افزود: پیش از این وجود این نمونه شبیه‌سازها در ارتش مربوط به قبل انقلاب بوده که ضمن این که فاقد تکنولوژی روز بوده و برای تعمیر و نگهداری آن نیز مشکلات فراوانی وجود داشت.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ساخت شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ نشان داد که کشورمان در عرصه تجهیزات نظامی مورد نیاز به یک استقلال دفاعی رسیده و می تواند مطابق با استانداردها و نیازهای روز، زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز خود را فراهم کند.

سیاری ادامه داد: از جمله دیگر ویژگی های تجهیزات نظامی ساخت شده در داخل کشور مانند شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲، این است که برای تعمیر و نگهداری از توان متخصصین داخلی استفاده می شود و نیازی به خارج کشور در این بخش نداریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش اضافه کرد: تا قبل از ساخت این شبیه‌ساز کار عملی با استفاده از بالگرد انجام می شد که در کنار هزینه های بالا، خطراتی نیز متوجه آن بود.

وی ادامه داد: ساخت انواع شبیه سازها از سال ۱۳۸۸ در ارتش شکل گرفت که شبیه‌ساز زیردریایی کلاس غدیر یا سبک، شبیه‌ساز کلاس متوسط زیردریایی و شبیه‌ساز کلاس سنگین زیردریایی از اولین ساخته ها در حوزه آموزش بوده است.

سیاری گفت: به دنبال ساخت سایر شبیه‌سازها در حوزه آموزش هستیم تا بتوانیم در حوزه عمل با توان بالاتری زمینه اجرای ماموریت‌های محوله انجام شود./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین