واکنش آمریکا به حملات ایران در اربیل عراق


واکنش آمریکا به حملات ایران در اربیل عراق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هدف قرار گرفته شدن مقر تروریست‌ها در عراق، اعلام کرد حملات ایران در اربیل را محکوم می‌کنیم.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در واکنش به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک گفت: ایالات متحده حملات امروز ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت می‌گوید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما با حملات موشکی بی پروا و بی ملاحظه ایران که ثبات عراق را تضعیف می‌کند، مخالف هستیم. از تلاش‌های دولت عراق و اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

پیش از این، شبکه خبری‌ «ای بی سی نیوز» آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی درباره هدف قرار گرفتن هشت موقعیت در اربیل عراق و در نزدیکی کنسولگری واشنگتن در این شهر ادعا کرد به هیچ یک از تاسیسات آمریکایی آسیبی نرسیده است.

شبکه خبری‌ ای بی سی نیوز آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، ادعا کرد: به هیچ یک از تاسیسات آمریکایی آسیبی نرسیده است و ما در حال حاضر وجود هیچ گونه آسیب یا آسیب به زیرساخت‌ها را ارزیابی نکرده ایم.‌ای بی سی نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراق نیز مدعی شد: در این حملات، نیرو‌های نظامی آمریکا یا ائتلاف آسیبی ندیده‌اند. این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد: نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا، سه پهپاد را نیز در نزدیکی فرودگاه اربیل سرنگون کرده‌اند.

واکنش آمریکا به حملات ایران در اربیل عراق

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفته‌اند

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد در جریان گزارش‌ها حمله موشکی به شمال عراق و سوریه قرار داریم. او همچنین ادعا کرد: هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفته اند.

او گفت که ایالات متحده آمریکا با مقامات بلندپایه عراق و مسؤولان اقلیم کردستان در تماس بوده است. واتسون مدعی شد: به ارزیابی شرایط ادامه می‌دهیم، اما پارامتر‌های اولیه بیانگر آن است که این حملات غیر دقیق بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و همچنین مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی مورد هدف قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)