انتقال منشور کوروش به بیت‌المقدس را لغو کنید


انتقال منشور کوروش به بیت‌المقدس را لغو کنید

اداره‌کل موزه‌ها در نامه‌ای به امیرحسین غریب‌نژاد، معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و علی‌اکبر متکان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، مراتب نگرانی خود را نسبت به "انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی" اعلام کرده و "جلوگیری از این اقدام" را خواستار شده است.

اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، با تاکید بر "حق مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران بر منشور کوروش"، "لغو انتقال این اثر باستانی از موزه بریتانیا به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی" را خواستار شد.

به گزارش فرهیختگان؛ برخی رسانه‌ها به نقل از موزه بریتانیا، جایی که منشور کوروش در آن نگهداری می‌شود، از انتقال و نمایش این اثر باستانی به موزه ییل شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا برای مدت محدودی خبر داده و گزارش کرده‌اند این منشور در اتفاقی نادر قرار است در بیت‌المقدس به نمایش گذاشته شود.

اکنون روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داده است که اداره‌کل موزه‌ها در نامه‌ای به امیرحسین غریب‌نژاد، معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و علی‌اکبر متکان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، مراتب نگرانی خود را نسبت به "انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی" اعلام کرده و "جلوگیری از این اقدام" را خواستار شده است.

در این نامه که به امضای هادی میرزائی، مدیرکل موزه‌ها رسیده، آمده است: «طبق اخبار منتشره، بریتانیا نسبت به انتقال منشور کوروش، که هم‌اکنون در آمریکا به نمایش درآمده است، به کتابخانه ملی رژیم اشغالگر قدس در بیت‌المقدس از ۴ اکتبر تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد. انتقال این اثر تاریخی که وجهه جهانی دارد به دلیل مخاطراتی که می‌تواند به همراه داشته باشد، قطعاً به صلاح نخواهد بود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج