افزایش ورشکستگی‌ها در ژاپن


افزایش ورشکستگی‌ها در ژاپن

یک آژانس تحقیقاتی اعلام کرد تعداد ورشکستگی‌های شرکت‌ها در ژاپن در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و برای اولین بار در چهار سال گذشته به ۸ هزار رسید. رشد قیمت مواد اولیه و افزایش دستمزد از جمله مقصران اصلی این شکست‌ها قلمداد می‌شوند.

افزایش هزینه‌های نیروی کار به دلیل کمبود نیروی کار به ویژه در صنعت ساخت‌وساز و افزایش قیمت مواد خام و انرژی ضربه‌ زیادی به شرکت‌هایی وارد کرد که برخی از آنها هنوز با بازپرداخت وام‌های ارائه‌شده تحت برنامه دولت برای کمک به بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته شرکت تحقیقاتی توکیو شوکو، شکست‌های تجاری با بدهی حداقل ۱۰ میلیون ین (۶۸ میلیون دلار) نسبت به سال قبل ۳۵.۲ درصد افزایش یافت و برای دومین سال با افزایش سالانه متوالی به ۸۶۹۰ رسید.

بنا به این گزارش، هر ۱۰ صنعت تحت پوشش این نظرسنجی شاهد افزایش ورشکستگی بوده‌اند و بخش خدمات با ۲۹۴۰ مورد، ۴۱.۷ درصد افزایش داشته و رکورددار بوده است. صنعت ساخت‌وساز ژاپن نیز با ۴۱.۸ درصد افزایش ورشکستگی با ۱۶۹۳ مورد در رتبه دوم قرار گرفت.

کل بدهی‌های باقی مانده از شرکت‌های ورشکسته ۳.۱ درصد افزایش یافت و به ۲.۴ هزار میلیارد ین رسید که در راس آنها شرکت تولیدکننده نمایشگرهای پاناسونیک قراردارد که شهریورماه با بدهی ۵۸۳.۶ میلیارد ینی درخواست انحلال داد.

افزایش ورشکستگی‌ها در ژاپن


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه باید درباره آسم بدانیم/ از باورهای غلط تا راه‌های درمان