پیکر 3 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات اشنویه پیدا شد


پیکر 3 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات اشنویه پیدا شد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور از پیدا شدن پیکر بی جان ۳ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات اشنویه بعد از ۶ روز عملیات خبر داد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ظهر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پیکر بی جان ۳ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات رندوله اشنویه بعد از ۶ روز تلاش و جست وجوی امدادگران هلال احمر پیدا شد.

وی در ادامه بیان کرد: ساعت ۱۲:۰۵ روز جمعه، ۵ نفر از کوهنوردان در «ارتفاعات رندوله اشنویه» گرفتار بهمن شدند. بلافاصله پنج تیم امداد کوهستان هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ساعت ۲۰:۰۵ دقیقه همان روز و با تلاش نیرو‌های عملیاتی هلال‌احمر ٢ کوهنورد مفقود شده از ٥ نفر در حادثه بهمن ارتفاعات رندوله اشنویه پیدا و به مرکز درمانی انتقال یافتند.

محمودی با بیان اینکه عملیات جست‌وجو و نجات توسط تیم‌های اعزامی‌برای پیدا کردن ۳ نفر دیگر ادامه پیدا کرد گفت: روز یک شنبه ۲۴ دی ماه تیم‌های زبده هلال احمر از تهران با تجهیزات پیشرفته برای عملیات جست‌وجوی کوهنوردان مفقود شده در بهمن کوهستان رندوله به اشنویه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نیرو‌های هلال احمر درن این منطقه کوهنوردان باسابقه و هیمالیانوردی هم که در شهر‌های مختلف از جمله اشنویه، نقده، مهاباد و پیرانشهر حضور دارند، به همراه خودرو‌های آفرود که در عملیات در شرایط برف و کوهستان تجربه کافی دارند، در این عملیات جستجو شرکت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان با بیان اینکه ۳۰۰ امدادگر هلال احمر در این ۶ روز در عملیات جست وجو شرکت داشتند خاطرنشان کرد: هنوز عملیات در استان‌های اردبیل (۳ نفر) و تهران (۱ نفر) برای یافتن اثری از ۴ کوهنورد مفقودی ادامه دارد.

محمودی به کوهنوردان توصیه کرد هشدار‌های هواشناسی را به ویژه در روز‌های اخیر جدی بگیرد و در وضعیت‌های قرمز و نارنجی هواشناسی کوهپیمایی نکنند.

شایان ذکر است، این عملیات از ظهر روز جمعه ۲۲ دی ماه تا ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ادامه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان