واکنش کرملین به افزایش نیروهای ناتو در مرزهای روسیه


واکنش کرملین به افزایش نیروهای ناتو در مرزهای روسیه

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزایش نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس عاملی بی‌ثبات‌کننده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا در نشستی خبری اظهار داشت: افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو و متحدانش در نزدیکی مرزهای اتحادیه روسیه و بلاروس، ماهیت تحریک‌آمیز دارد و ممکن است ساختار امنیت اروپا را به طور کامل از بین ببرد.

خبر مرتبط
خبر مهم روسیه درباره توافق بزرگ با ایران

اقتصادنیوز : ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت که آماده‌سازی توافقنامه راهبردی بین دولتی بین روسیه و ایران در مرحله نهایی است.

این دیپلمات روس ادامه داد: بدیهی است روسیه چنین اقداماتی را بدون پاسخ مناسب باقی نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اظهارات اخیر یک مقام ارشد لهستانی که گفته بود از حضور نیروهای آلمانی در کشورش استقبال می‌کند را «عناصر ضدروسی دیگری در مسیر سیاست جهانی روس‌هراسی که کشورهای ناتو دنبال می‌کنند» توصیف کرد.

خبر مرتبط
پیشروی روسیه جدی است و نباید این کشور را دست‌کم بگیریم

اقتصادنیوز : دبیرکل ناتو در اجلاس داووس اذعان کرد که روسیه در بسیاری از قسمت‌های خاک اوکراین پیشروی می‌کند و نباید این کشور را دست‌کم گرفت، درحالیکه ضدحمله کی‌یف نتایج مورد انتظار را به همراه نداشته است.

به گفته زاخارووا، حدود ۱۰ هزار سرباز آمریکایی تاکنون به لهستان اعزام شده‌اند، جایی که یک گروه تاکتیکی چند ملیتی از نیروهای ناتو، از جمله نیروهای نظامی آمریکایی، بریتانیایی، کرواسی و رومانیایی در حال حاضر در آنجا مستقر هستند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که درخواست برای استقرار نیروهای خارجی اضافی در خاک لهستان باید به عنوان تمایل به افزایش تنش‌ها در اروپا و فروپاشی کامل امنیت مشترک اروپا تلقی شود.

بلاروس از سال ۱۹۹۴ تاکنون تحت ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو اداره می‌شود و یکی از متحدان سرسخت روسیه در میان کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

در گرماگرم تنش های روسیه و غرب، تعدادی از نیروهای ناتو و سربازان آمریکایی برای تقویت حضور نظامی این کشور در اروپای شرقی مستقر شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو