شنیده شدن صدای انفجار مهیب در اطراف فرودگاه اربیل


شنیده شدن صدای انفجار مهیب در اطراف فرودگاه اربیل

شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل عراق خبر داد.

شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل عراق خبر داد و گزارش کرد که آژیر‌های هشدار در کنسولگری آمریکا به صدا درآمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هنوز علت انفجار مشخص نیست و گزارش‌های اولیه از شنیده شدن چندین انفجار در اربیل و فعال شدن پدافند هوایی (C-RAM) آمریکا حکایت دارند.

همچنین صبح امروز هم کانال تلگرامی «صابرین نیوز» عراق، با انتشار خبری فوری از وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار که هنوز دلیل آن مشخص نیست در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر داد.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، برخی منابع اعلام کردند که ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در نزدیکی فرودگاه اربیل، پایگاه دارد، امروز به صورت آزمایشی از سامانه پدافندی خود استفاده کرده و صدای انفجارها‌یی که به گوش رسیده مربوط به این سامانه است.

استفاده آمریکا از سامانه‌های پدافندی خود به ویژه سامانه پاتریوت در پایگاه‌های خود در عراق و نیز سفارتش در بغداد، به یک امر روتین تبدیل شده است. این آزمایش اغلب شامل شلیک آتش و انفجار بمب‌های صوتی به منظور سنجش آژیر‌های خطر صورت می‌گیرد که اغلب موجب رعب و وحشت ساکنان نزدیک این پایگاه‌ها و گاه آسیب وارد آمدن به منازل و اموال شهروندان عراقی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان