آزمون به دنبال آقای گلی در جام ملت ها


آزمون به دنبال آقای گلی در جام ملت ها

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی امروز مقابل هنگ‌کنگ به دنبال هشتمین برد خود برابر حریف است.

آزمون به دنبال آقای گلی در جام ملت ها

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۱ امروز دومین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را مقابل هنگ‌کنگ برگزار می‌کند.

در ۷ تقابل قبلی ۲ تیم که همگی آنها با برتری ایران به پایان رسیده، فقط یک بازی در چارچوب جام ملت‌‌ها برگزار شده است که آن هم اولین دیدار ایران و هنگ‌کنگ بود‌‌‌ در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ و در تورنمنت ۱۹۶۸ جام ملت‌ها به میزبانی تهران برگزار شد و ایران با گل‌های همایون بهزادی و علی جباری ۲ بر صفر حریف را شکست داد.

این ۲ تیم یک بار نیز در مقدماتی جام ملت‌های ۱۹۸۸ مقابل هم قرار گرفتند که در ورزشگاه راجامانگالا بانکوک ایران توانست با گل‌های سیروس قایقران و صمد مرفاوی، بار دیگر حریف را با نتیجه ۲ بر صفر شکست بدهد. نتیجه‌ای که با ۴ بار تکرار، بیشترین آمار را در تقابل‌های ۲ کشور دارد.

۲ تیم ۵ بار در چارچوب مقدماتی‌ جام جهانی و دوره‌های ۱۹۷۸، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ نیز به مصاف هم رفته‌اند که نتیجه این دیدارها نیز با برتری ایران رقم خورده است.

غفور جهانی و سردار آزمون با به ثمر رساندن ۳ گل بهترین گلزنان ایران برابر حریف شرق‌ آسیایی هستند. امروز آزمون و حتی کریم انصاری‌فرد که در کنار حسین کازرانی جزء نفرات ۲ گله تیم ملی در بازی با این تیم است، فرصت دارند به ترتیب با به ثمر رساندن یک و ۲ گل دیگر به تنهایی بهترین گلزن ایران شوند.

سردار در صورت گلزنی مقابل هنگ‌کنگ از بهتاش فریبا و حسین کلانی فاصله گرفته و به تنهایی با ۸ گل به دومین گلزن تیم ملی در ادوار جام ملت‌ها تبدیل می‌شود.

همایون بهزادی، علی جباری، سیروس قایقران‌، صمد مرفاوی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، مهدی طارمی و رامین رضاییان دیگر گلزنان ایران برابر هنگ‌کنگ هستند.

بهترین برد تیم ملی نیز برابر این تیم در بازی اخیر رقم خورد که شاگردان امیر قلعه‌نویی ۴ بر صفر حریف را شکست دادند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!