آزمایش سامانه زیردریایی هسته‌ای


آزمایش سامانه زیردریایی هسته‌ای

سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی در یک بیانیه مطبوعاتی ضمن محکوم کردن انجام رزمایش‌های سه‌جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اعلام کرد که در واکنش به برگزاری این اقدامات تنش‌زا، یک سامانه زیردریایی هسته‌ای را در آب‌های سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیونگ یانگ هرگز در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی منفعلانه عمل نخواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: واشنگتن، توکیو و کره جنوبی در ابتدای سال جاری اقدام به برگزاری یک رزمایش تنش‌زای سه‌جانبه در منطقه شبه جزیره کره کردند و بار دیگر با برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی در سواحل جِجو که از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) به مدت سه روز با شرکت ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس کارل وینسون و ناو گروه همراهش متعلق به ایالات متحده و حضور نیروهای دریایی ژاپن و کره جنوبی انجام شد، تنش را بیش از پیش در منطقه بالا بردند.

آزمایش سامانه زیردریایی هسته‌ای

در ادامه این بیانیه آمده است: این رزمایش‌ها که به دنبال یک برنامه آموزشی چند ساله سه‌جانبه بین ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در دسامبر سال گذشته آغاز شد، به عاملی برای بی ثباتی بیشتر وضعیت منطقه تبدیل شده و اقدامی است که به طور جدی امنیت کره شمالی را مورد تهدید قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: در پاسخ به اقدامات تنش‌زای واشنگتن، توکیو و سئول، موسسه تحقیقاتی سیستم‌های تسلیحات زیر آب آکادمی علوم دفاعی پیونگ یانگ، آزمایش‌های مهمی را در راستای توسعه و ارتقای سامانه تسلیحات هسته‌ای زیرآبی «هائیل ۲۳-۵» (Haeil-۵-۲۳) در آب‌های سواحل شرقی کره شمالی انجام داد.

در این بیانیه آمده است: آمادگی اقدامات متقابل هسته‌ای زیرآبی ارتش کره شمالی در حال تکمیل شدن است و تسلیحات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی خصمانه توسط نیروی دریایی ایالات متحده و متحدانش را در اختیار پیونگ یانگ قرار خواهد داد.

این بیانیه می‌افزاید: کره شمالی اقدامات بی‌ملاحظه ایالات متحده و متحدانش را که از ابتدای سال جاری امنیت کشور ما را مورد تهدید قرار داده است، محکوم کرده و به شدت به آنها نسبت به عواقب ویرانگر تحریک‌های آنها هشدار می‌دهد.

در پایان این بیانیه آمده است: ارتش کره شمالی با آمادگی و قدرت بازدارندگی بالا و سرعت عمل و شجاعت بی‌نظیر خود، هرگز در مقابل اقدامات پوچ و تنش‌زای دشمن منفعلانه عمل نخواهد کرد و با قدرت از امنیت ملی و صلح منطقه‌ای حفاظت و پاسداری خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !