پسر بچه باهوش سارق را به دام انداخت


پسر بچه باهوش سارق را به دام انداخت

پسر بچه باهوش وقتی خود را در دام سارق شرور دید با گاز گرفتن دست او و برداشتن یک تکه کاغذ از جیبش سرنخ دستگیری متهم را به پلیس داد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل مرد جوانی به همراه پسر نوجوانش به پلیس مراجعه کرد تا از مرد جوانی شکایت کنند که پسرش را ربوده و از او سرقت کرده بود.

پسر بچه زمانی که در مقابل افسر پرونده‌اش قرار گرفت، گفت: گاهی اوقات پدر و مادرم کارت عابر بانکشان را به من می‌دهند تا برایشان از مغازه خرید کنم. امروز هم برای خرید از خانه خارج شدم تا به سوپرمارکت بروم وبرای مادرم خرید کنم اما در زمان بازگشت؛ مردی به سمتم آمد و پرسید می‌دانم پارک کجاست.

من هم که بلد بودم به او گفتم از این طرف باید برود، اما مرد جوان خواست او را همراهی کنم، قبول کردم.

اما ناگهان در جای خلوتی مرد جوان چاقویی را زیر گلویم گذاشت و بعد هم با تهدید کارت عابر بانکم را گرفت و مجبورم کرد که رمز کارت را به او بگویم. بعد هم مرا رها کرد.

سرقت‌های سریالی

با شکایت پسر نوجوان تحقیقات پلیسی آغاز شد. در ادامه کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند.

در همه موارد سارق پسربچه‌های تنها را به مکان خلوتی کشانده و با تهدید چاقو و کتک زدن، کارت عابر بانک و رمز آن را گرفته و فرار کرده بود.

بررسی شماره کارت‌هایی که به سرقت رفته بود نشان می‌داد، سارق اقدام به خرید طلا و سکه و دلار با آنها کرده است. دوربین‌های صرافی و طلافروشی‌ها مورد بازبینی قرار گرفت اما سارق در تمامی خریدهایش از ماسک و عینک دودی استفاده کرده بود، به همین دلیل تصویری از متهم بدست نیامد.

سرنخی از متهم

در حالی که تحقیقات ادامه داشت پسر ۹ ساله‌ای به همراه پدرش به اداره پلیس رفت و در حالی که از سارقی شکایت داشت مشت خود را باز کرد و کاغذ مچاله شده‌ای را به افسر پرونده‌اش نشان داد و گفت: این کاغذ را از جیب سارق برداشتم. موقعی که با او درگیر بودم دستش را گاز گرفتم و کاغذی را که از جیبش بیرون زده بود برداشتم.

کاغذ مچاله شده، فیش بانکی بود که نشان می‌داد مبلغی پول به حساب مردی به نام ایرج واریز شده است. ایرج، پسری ۲۵ ساله بدون سابقه کیفری بود که از نظر جثه و هیکل با سارق شباهت زیادی داشت.پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس دادسرای ویژه سرقت، کارآگاهان به سراغ ایرج رفتند. مرد جوان ابتدا منکر سرقت از کودکان و نوجوانان بود، اما در بازرسی بدنی روی دست راست ایرج؛ اثر گاز گرفتگی دیده شد که با دندان‌های پسر ۹ ساله مطابقت داشت.متهم زمانی که در مقابل مدارک پلیسی قرار گرفت به سرقت‌های سریالی از کودکان و نوجوانان اعتراف کرد.

او در تحقیقات گفت: وقتی کودک بودم مردی شرور به بهانه نشان دادن کبوتر، مرا به خانه‌اش برد و اذیت کرد. بزرگتر که شدم این کینه با من بود از طرفی معتاد هم شده بودم و تصمیم به انتقام‌ گرفتم. نیاز به تأمین پول برای هزینه مواد مخدرم داشتم، به همین دلیل تصمیم گرفتم از بچه‌ها سرقت کنم. اما فقط آنها را با تهدید چاقو و کتک می‌ترساندم و هیچ بچه‌ای را آزار ندادم.

با اعتراف مرد جوان به سرقت‌های سریالی از کودکان و نوجوانان، به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، متهم در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه