هشدار ریاض درباره افزایش تنش‌ها بین آمریکا و یمن


هشدار ریاض درباره افزایش تنش‌ها بین آمریکا و یمن

وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه ضمن دعوت از طرف‌های درگیر در دریای سرخ به کاهش تنش، بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

هشدار ریاض درباره افزایش تنش‌ها بین آمریکا و یمن

به گزارش راهبرد معاصر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه از نگرانی شدید ریاض درباره تنش‌ها در دریای سرخ، عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی و حملات آمریکا به این کشور خبر داد.

بن‌فرحان در بخشی از مصاحبه با «فرید زکریا» مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن»، توضیح داد: «ما همه را به کاهش تنش دعوت می‌کنیم. البته که ما به آزادی ناوبری اعتقاد داریم. ولی ما همچنین به حفظ امنیت و ثبات منطقه نیز باور داریم».

وی با بیان اینکه عربستان سعودی در حال تلاش برای کاهش تنش در منطقه دریای سرخ است، افزود: «البته که ما بسیار نگران هستیم. می‌دانید که ما در وضعیت بسیار دشواری قرار داشته و زمان بسیار خطرناکی برای منطقه است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مشروح مصاحبه بن‌فرحان با زکریا قرار است روز یکشنبه از شبکه سی‌ان‌ان پخش گردد.

آمریکا و انگلیس پیشتر مواضع ارتش یمن را در نقاط مختلفی از این کشور مورد حمله قرار داده بودند که نیروهای مسلح یمن با حمله به شناورهای آمریکایی به این حملات پاسخ دادند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن پس از آن آغاز شد که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به کشتی‌های اسرائیلی اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید