قیمت جهانی نفت امروز 2 بهمن 1402


قیمت جهانی نفت امروز 2 بهمن 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 2 بهمن 1402

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کاهش یافت. مشکلات اقتصادی همچنان بر دورنمای تقاضای جهانی برای نفت تاثیر می‌گذارد و از نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و حمله به یک پایانه صادرات سوخت در روسیه پیشی گرفته است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.03 درصد کاهش به 78 دلار و 54 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 20 سنت معادل 0.27 درصد کاهش 73 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

ایران 34 میلیارد دلار نفت در 9 ماه فروخت

اوکراین ادعا می‌کند یک پایانه صادرات سوخت روسیه را هدف قرار داده است. شرکت تولید کننده نفت نواتک روسیه در روز یکشنبه اعلام کرد مجبور است برخی از فعالیت‌های خود در پایانه دریای بالتیک را به خاطر آتش سوزی متوقف کند.


در خاورمیانه جنگ در غزه شدت گرفته و آمریکا یک موشک ضد کشتی دیگر را که آماده شلیک توسط یمن در خلیج عدن بود منهدم کرده است.


حمله به کشتی‌ها توسط یمن در دریای سرخ و خلیج عدن تجارت جهانی را مختل کرده است. بازارهای نفت خام اروپا و آفریقا با کمبود مواجه شده و قیمت قراردادهای یک ماهه نفت برنت نسبت به قراردادهای 6 ماه گرانتر و اختلاف آنها به یک 1 دلار و 99 سنت رسیده است، یعنی بالاترین رقم از ماه نوامبر.


آخرین پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک در مورد تقاضای نفت در 2024 بین 1.24 و 2.25 میلیون بشکه در روز متفاوت است. اما هرسه این سازمان‌ها معتقدند رشد تقاضا در 2025 آهسته خواهد شد.
تعداد چاه‌های فعال نفت در آمریکا دو حلقه طی یک هفته گذشته کاهش یافته و به 497 رسیده است یعنی پایین‌ترین تعداد از اواسط نوامبر./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا