درخواست عجیب کاخ سفید از تل‌آویو : روی حذف رهبران حماس متمرکز باش!


درخواست عجیب کاخ سفید از تل‌آویو : روی حذف رهبران حماس متمرکز باش!

اقتصادنیوز: معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم تا بیشتر بر روی اهداف سطح بالا نظیر رهبران حماس متمرکز باشد و شاهدیم که آنها این کار را شروع کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جان فاینر» در گفت‌وگو با تلویزیون ای‌بی‌سی عنوان کرد: «ما از حق اسرائیل برای انجام اقدامات دفاعی علیه حماس دفاع کرده‌ایم تا این تهدید دوباره تکرار نشود. هم‌چنین صراحتا اعلام کرده‌ایم که رویه اسرائیل در این درگیری برای ما یک نگرانی بزرگ محسوب می‌شود.»

وی افزود: «در روزها و هفته‌های اخیر شاهد آغاز تغییر در مرحله‌ای از درگیری بوده‌ایم. ما از اسرائیل می‌خواهیم تا بیشتر بر روی اهداف سطح بالا نظیر رهبران حماس متمرکز باشد و شاهدیم که آنها این کار را شروع کرده‌اند.»

خبر مرتبط
پیشنهاد فوری فرماندهان ارتش اسرائیل درباره آتش بس/ هراس تل آویو از جنوب لبنان

اقتصادنیوز : جمعی از فرماندهان ارتش اسرائیل پیشنهاد کرده اند که در جبهه شمالی اراضی اشغالی، آتش بس دو روزه با لبنان برقرار شود.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی نوشت که مقامات اسرائیلی اذعان کرده‌اند که علی‌رغم حملات هوایی و زمینی در داخل غزه که موجب از بین رفتن جان هزاران غیرنظامی شده، به هدف خود مبنی بر «نابودی حماس» دست پیدا نکرده‌اند.

خبر مرتبط
تنش بین کابینه و دستگاه قضایی کار دست اسرائیل داد/ آمریکا تل آویو را رها می کند؟

اقتصادنیوز : یک رسانه آمریکایی از احتمال کاهش حمایت واشنگتن از جنگ تل‌آویو علیه غزه در صورت تداوم تنش بین دستگاه قضائی و کابینه اسرائیل خبر داد.

جان فاینر همچنین تاکید کرد، واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته تا کمک‌های بشردوستانه را به جمعیت نوار غزه برساند. علاوه بر این او مدعی شد: «اسرائیل اقدامات کوچک اما بااهمیت انجام داده است.» اما فاینر گفت این اقدامات هنوز کافی نیستند.

در حالی که جنگ در غزه وارد صد و هشتمین روز خود شده، نبردهای شدید مقاومت فلسطین در چندین محله شهر خان یونس در جریان است و جنگنده‌های اشغالگران حملات خود را به این شهر در جنوب نوار غزه تشدید کرده‌اند. این در حالی است که ساکنان شمال غزه با وضعیت قحطی‌زده دست و پنجه نرم می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج