بخشنامه رفع سوء اثر چک‌های برگشتی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده است


بخشنامه رفع سوء اثر چک‌های برگشتی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده است

رئیس اداره نظارت بربانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: بخشنامه رفع سوء اثر چک‌های برگشتی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده و هیچ بانکی حق تخلف در این زمینه را ندارد.

بخشنامه رفع سوء اثر چک‌های برگشتی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ احیایی رئیس اداره نظارت بربانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در خصوص کوتاهی برخی از بانک ها درباره بخشنامه رفع سوء اثر چک های برگشتی گفت: اجرای این طرح به نسبت دوره گذشته بهتر شده و بانک هایی که با موانعی در سامانه بانکداری مواجه بودند با به روز رسانی سیستم خود توانستند این موانع را برطرف کنند و اگر سامانه به روز رسانی نشده باشد از طریق دستی این موانع را برطرف کرده اند.

به گفته وی با توجه به تاکیدات و الزامات موجود در خصوص ابلاغ این بخشنامه به تمامی شعب، اگر بانکی هنوز ساختار و شعبه های خود را ملزم به رعایت این بخشنامه نکرده باشد یا از آن بی اطلاع باشند با آن برخورد خواهیم کرد.

او گفت: بخشنامه رفع سوء اثر چک های برگشتی در آذر ماه به تمامی بانک ها ابلاغ شده و هیچ توجیهی برای عدم اجرای این بخشنامه توسط بانک ها مورد قبول نخواهد بود چراکه با برگزاری تاکیدات وجلسات ماهیانه توسط بانک ها نباید هیچ یک از بانک ها در این زمینه کوتاهی کنند.

وی افزود: مشتریان در صورتی که بانکی تخلف کرده باشد و یا بی اطلاع باشد، می توانند در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی منعکس کنند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان