افزایش مهاجرت در اسرائیل


افزایش مهاجرت در اسرائیل

تمدید لغو پروازهای شرکت‌های بین المللی به اسرائیل موجب افت شدید سفرها در این رژیم شده است.در همین حال نتایج نظرسنجی از مخالفت 80 درصدی اسرائیلی‌های مقیم خارج با بازگشت به سرزمین‌های اشغالی حاکی است.

سفرهای هوایی به و از سرزمین‌های اشغالی در سه ماه آخر سال گذشته تحت تاثیر جنگ غزه به شدت کاهش یافته است، به طوری که تعداد مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی تل آویو به خارج سفر کرده‌اند بر خلاف برنامه‌ریزی‌های رژیم صهیونیستی در طول سال ۲۰۲۳ فقط ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که تعداد مسافران پروازهای بین المللی اسرائیل در سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۱ میلیون نفر رسیده است و این رقم در سال ۲۰۲۲ ، ۱۹.۲ میلیون نفر بوده است.

در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳، قبل از عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه در ۷ اکتبر، تردد تعداد مسافران با ۳۸.۵ درصد افزایش سالانه به ۱۹.۱ میلیون نفر رسید، اما پس از آن کاهش یافت به نحوی که در ماه نوامبر ۷۸ درصد و در دسامبر ۷۱ درصد کاهش نشان داده است.

تقریباً تمام خطوط هوایی خارجی در نتیجه جنگ و حملات موشکی شدید از سمت غزه، پروازهای خود را به اسرائیل متوقف کرده‌اند و بیشترشان در هفته‌های اخیر از تمدید لغو این پروازها بین یک تا چهار ماه آینده خبر دادند.

با این حال مدیر عامل فرودگاه بن گوریون، اودی بار اوز، گفته که این فرودگاه همزمان با نظارت و حفظ ایمنی و امنیت هواپیما و مسافران به کار خود ادامه می‌دهد.

در دسامبر گذشته، تنها هفت شرکت هواپیمایی خارجی به اسرائیل پرواز کردند، در حالی که نزدیک به ۸۰ درصد از مسافران با هواپیماهای شرکت العال سفر کردند، پس از آن شرکت هواپیمایی اسرائیلی کوچکتر «Israir» با ۱۰ درصد و فلای دبی با ۳.۲ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در سال ۲۰۲۳، سه میلیون گردشگر و در سال ۲۰۲۲ ۲.۷ میلیون نفر به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند. ۳.۵ درصد تولید ناخالص داخلی اسرائیل به بخش گردشگری وابسته است و از این رو بخش مهمی برای اقتصاد این رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و به گزارش رسانه‌های عبری، در نتیجه جنگ کنونی خسارات زیادی متحمل خواهد شد.

افزایش مهاجرت در اسرائیل

80 درصد اسرائیلی‌های مقیم خارج خواهان بازگشت نیستند

شبکه اسرائیلی «کان» نتایج یک نظرسنجی را در مورد تعداد اسرائیلی‌هایی که بیشترشان پس از هفتم اکتبر «اسرائیل» را ترک کرده‌اند و از بازگشت دوباره به آنجا اجتناب می کنند منتشر کرده است.

این شبکه گزارش داد که نظرسنجی سازمان جهانی صهیونیستی نشان می دهد که ۸۰ درصد اسرائیلی‌هایی که به خارج از اسرائیل رفته‌اند پس از حملات هفتم اکتبر دیگر نمی‌خواهند به «اسرائیل» بازگردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۷۰٪ اسرائیلی‌هایی که از سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند و در دیگر کشورها اقامت دارند سبک زندگی خود را تغییر داده و علائم و ظواهری را که نشان دهنده یهودی بودنشان است، کم کرده‌اند، چه ستاره داوود که برخی افراد خود را با آن تزئین می‌کردند، و چه استفاده از زبان عبری که در آنها به شدت کاهش یافته است، زیرا معتقدند که از زمان جنگ غزه احساس تهدید علیه آنها دو برابر قبل افزایش یافته است.

اخیراً رسانه‌های رژیم صهیونیستی داده‌هایی را که معمولاً توسط اداره جمعیت و مهاجرت اسرائیل فاش نمی‌شود، در مورد تعداد درخواست‌های شهروندی خارجی و داشتن پاسپورت دوم در میان اسرائیلی‌ها و اینکه کدام کشورها را به عنوان مقصد ترجیح می‌دهند، رصد کردند. بر اساس این داده‌ها، تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها در حال حاضر روند مهاجرت به اسپانیا، پرتغال، ایالات متحده و حتی آلمان را آغاز کرده‌اند.

روزنامه عبری زبان زمان اسرائیل هم آورده است که از زمان آغاز جنگ غزه ۳۷۰ هزار اسرائیلی سرزمین‌های اشغالی را ترک و نیم میلیون نفر از جمعیت ۱۰ میلیونی اسرائیل مهاجرت معکوس داشتند و این صرف نظر از هزاران خارجی اعم از کارگر تا دیپلمات است که از آنجا گریختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه