رقابت های انتخاباتی در آمریکا حساس شد


رقابت های انتخاباتی در آمریکا حساس شد

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال جاری میلادی از حساسیت های ویژه خود برخوردار است. به نظر می رسد با سپری شدن زمان جمهوری خواهان به این نتیجه رسیده اند که گزینه بهتری از دونالد ترامپ...

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال جاری میلادی از حساسیت های ویژه خود برخوردار است. به نظر می رسد با سپری شدن زمان جمهوری خواهان به این نتیجه رسیده اند که گزینه بهتری از دونالد ترامپ برای رقابت با جو بایدن وجود ندارد. علیرغم داشتن پرونده ای از اتهامات گوناگون، ترامپ در نظرسنجی ها نسبت به جو بایدن وضعیت بهتری دارد. رقیبان و مخالفان سرسخت او حالا به حامی او تبدیل شده اند.

ران دی سانتیس فرماندار فلوریدا که با توپ پر به میدان رقابت ها آمد، به نفع او کنار رفته، ویوک راماسوامی با نتایج مأیوس کننده از در مرحله اول انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان عرصه را ترک کرد.

سناتور تیم اسکات که زمانی رقیب ترامپ بود حالا به طور تمام قد در تجمعات برای ترامپ تبلیغ می کند. به نظر می رسد ترامپ تنها نیکی هیلی را جدی ترین رقیب خود می بیند. او پس از پیروزی قاطع در ایالات آیوا می خواهد هر چه سریعتر دیگر رقبا نیز انصراف دهند.

در آن سو جو بایدن ۸۱ ساله با کهولت سن دردسرهایش بیشتر می شود. جدالش با ترامپ در سال ۲۰۲۰ که آمار بیشترین مشارکت در انتخابات را ثبت کرد به یک جدال تمام عیار تبدیل شد که سرانجام به حادثه ششم ژانویه یعنی شورش به کنگره ختم شد. در حال حاضر نیز به چالش کشیدن بایدن توسط هم حزبیان خود می تواند نتایج غیرمترقبه ای را به همراه داشته باشد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی، نامزدی خود در رقابت‌های درون حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ را رسما اعلام کرد.

وی در یک پیام ویدئویی که توسط مسئولان کارزار انتخاباتی‌اش برای رسانه‌ها ارسال شد می‌گوید: «من نیکی هیلی هستم و نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کنم . »

خانم هیلی ۵۱ ساله قرار است در یک سخنرانی در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی رئوس برنامه‌های خود را اعلام کند.

رقابت های انتخاباتی در آمریکا حساس شد

نیکی هیلی در بخش دیگری از پیام ویدئویی‌اش افزود: «برای بازگشت به تنظیم مسئولانه بودجه، امنیت مرزها، نیرومند کردن کشورمان، احساس افتخار و رسالت ما، زمان برای نسل جدیدی از رهبری فرا رسیده است. »

یک روز پس از اولین اجتماع انتخاباتی نیکی هیلی، تیم اسکات، سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی اجتماع‌های تبلیغاتی خود را با عنوان «سفری برای شنیدن نظرات در مورد ایمان در آمریکا» از شهر چارلستون شروع می‌کند و پس از آن به نقاط مختلف آیووا سفر خواهد کرد که یکی دیگر از ایالت‌های تاثیرگذار بر نتیجه آرای اولیه در انتخاب نامزد جمهوریخواهان است.

نیکی هیلی که فرزند پدر و مادری هندی‌تبار است و قبل از ورود به دنیای سیاست در مناطق روستایی کارولینای جنوبی یک مغازه لباس فروشی داشت، به‌دلیل قابلیت‌های خود در برخورد با مسائل نژادی و جنسیتی به شیوه‌ای قانع‌کننده‌تر از سایر همتایان خود در حزب جمهوریخواه اعتبار کسب کرده است.

در عین حال او به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، خود را یک مدافع قاطع منافع ایالات متحده در خارج معرفی کرده است. دولت آمریکا در آن سال‌ها به شکل یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما امضا شد ولی در بین جمهوریخواهان محبوبیت نداشت، خارج شد.

ناظران و کارشناسان با بررسی سابقه ۲۵۰ ساله آمریکا در برگزاری انتخابات می گویند جریان سوم شانس راهیابی به کاخ سفید را ندارد.


رقابت های انتخاباتی در آمریکا حساس شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا