پیشنهاد اسرائیل برای خروج رهبران حماس از غزه !


پیشنهاد اسرائیل برای خروج رهبران حماس از غزه !

شبکه سی ان ان گزارش داد که اسرائیل پیشنهادی ارائه کرده است که طبق آن رهبران حماس بتوانند نوار غزه را ترک کنند!

پیشنهاد اسرائیل برای خروج رهبران حماس از غزه !

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه سی ان ان به نقل از دو مقام نزدیک به مذاکرات اسرائیل و فلسطین گزارش داد که اسرائیل به حماس پیشنهاد داده با برقراری یک «توافق آتش بس مرزی» به رهبران حماس اجازه دهد غزه را ترک کنند.

سی ان ان در تحلیل این پیشنهاد اسرائیل نوشته، اگر چه این توافق به رهبران حماس که در سازماندهی حمله 7 اکتبر اجازه خروج امن از غزه را می‌دهد اما تخلیه غزه از رهبران آن می‌تواند تسلط حماس را بر نوار غزه کم کند و به اسرائیل اجازه دهد به دنبال اهداف باارزش در خارج از مرزها برود.

پیش از این پایگاه خبری «آکسیوس» جزئیاتی از پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس موقت در نوار غزه را به نقل از مقام‌های تل‌آویو منتشر کرده بود.

آکسیوس در گزارشی به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت که تل‌آویو پیشنهادی مبنی بر توقف دو ماهه جنگ غزه در ازای آزادی تمام اسرای صهیونیست را داده است.

این مقام‌ها که نامشان فاش نشد، به آکسیوس گفتند که تل‌آویو منتظر پاسخ حماس است و خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به پیشبرد این توافق در روزهای آتی دارد.

در این گزارش آمده است: «پیشنهاد اسرائیل بخشی از یک توافق چند مرحله‌ای است که شامل توقف دو ماهه جنگ و آزادی همه گروگان‌ها می‌شود».

آکسیوس این پیشنهاد را از آن جهت مهم می‌داند که با وجود مشمول نشدن شرطی برای پایان جنگ در آن، اما طولانی‌ترین بازه زمانی وقفه درگیری‌ها را که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه پیشنهاد کرده، در خود دارد.

پیشنهاد اسرائیل به حماس درحالی منتشر شده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو گفته بود که به هیچ وجه حاضر به توقف جنگ در ازای آزادی اسرای اسرائیلی نیستند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج