دبیر کل سازمان ملل: همه در غزه گرسنه هستند


دبیر کل سازمان ملل: همه در غزه گرسنه هستند

دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که همه در غزه گرسنه هستند و کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی وارد این باریکه نمی‌شود.

دبیر کل سازمان ملل: همه در غزه گرسنه هستند

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که ساکنان غزه با ویرانی بی‌سابقه‌ای مواجه هستند که هیچ چیزی آن را توجیه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: «همه در غزه گرسنه‌اند و بیش از نیم میلیون انسان در حال حاضر در رفح حضور دارند و در آنجا بیماری‌ها شیوع پیدا کرده‌اند».

وی با استقبال از میانجی‌گری قطر و فرانسه برای ورود دارو به غزه گفت حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که وارد این باریکه می‌شوند ناکافی است.

گوترش گفت که اسرائیلی‌ها عملیات بازرسی بسیار سختی را در مورد کمک‌ها به غزه انجام می‌دهند و از ورود مواد ضروری به غزه خودداری می‌کنند.

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد: «جنگ در غزه ناآرامی‌ها در خارج از آن را تشدید می‌بخشد».

وی ادامه داد: «اشغالگری اسرائیل باید تمام شود و پایان دائمی درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان فقط از طریق راه حل دو دولت خواهد بود».

رژیم صهیونیستی در حالی بر مواضعش در باب تداوم حملات وحشیانه خود در نوار غزه پافشاری می‌کند که طبق آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی تحت تاثیر این حملات در غزه به شهادت رسیده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرده است که در جریان جنگ ۱۰۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه حماس، جدا از شهادت ۱۱ هزار کودک فلسطینی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زن نیز به شهادت رسیده‌اند.

طبق آمار‌های ارائه شده از سوی این دفتر، نزدیک به ۷ هزار فلسطینی هنوز زیر آوار هستند و از این میزان ۷۰ درصدشان زنان و کودکان فلسطینی هستند که در جریان حملات این رژیم مفقود شده و هنوز زیر آوار‌های سنگینی از خانه‌های ویران شده هستند.

در حال حاضر شمار جان باختگان حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی از ۲۵ هزار و۵۰۰ نفر هم فراتر رفته است و بیش از ۶۳ هزار فلسطینی دیگر هم مجروح و زخمی شده‌اند.

پیشتر سازمان ملل در بیانیه‌ای غزه را خطرناک‌ترین جای ممکن برای کودکان عنوان کرده بود و از شکل‌گیری وضعیت بغرنجی خبر داده بود که به موجب آن جان بیش از ۱ میلیون کودک فلسطینی در خطر است. / فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...