روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای سقوط هواپیمای ایل-76 شد


روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای سقوط هواپیمای ایل-76 شد

لاوروف: روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در مورد سقوط هواپیمای ایل-76 در منطقه بلگورود در ساعت 15:00 به وقت نیویورک شد.

به گزارش اسپوتنیک، نکات اصلی از اظهارات سرگی لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک به شرح زیر است:
حمله به ایل-76 بر فراز منطقه بلگورود نشان دهنده استفاده کی‌یف از روش های تروریستی است.
فدراسیون روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حمله به ایل-76 شد.
فدراسیون روسیه امیدوار است که ریاست فرانسه از بریتانیا در آوریل 2022 الگوبرداری نکند و نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایل-76 را تشکیل دهد.
لاوروف گفت: ما حدود یک ساعت و نیم پیش درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعت 15:00 به وقت نیویورک را فرستادیم و بسیار امیدواریم که ریاست جمهوری فرانسه با وجدان به وظایف خود عمل کند و هر چه زودتر چنین جلسه ای را برنامه ریزی کند.
لاوروف گفت که اسیران جنگی اوکراینی به منظور انجام مبادله بعدی که بین مسکو و کی‌یف توافق شده است به منطقه بلگورود برده می شدند.
وی خاطرنشان کرد: به جای این مبادله، طرف اوکراینی از منطقه خارکف با موشک های ضدهوایی به این هواپیما حمله کرده است.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایل-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند و همچنین خدمه و افراد همراه در منطقه بلگورود سقوط کرد.
به گفته آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه ، این هواپیما توسط ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما دستور داد پیامی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان در رابطه با سقوط هواپیمای ایل-76 تهیه شود و همچنین پیشنهاد کرد که بررسی شود از چه موشک ها و پرتابگرهایی برای ساقط کردن آن استفاده شده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل