سی‌ان‌ان: واشنگتن درباره حضور نیرو‌های آمریکایی گفتگو می‌کند


سی‌ان‌ان: واشنگتن درباره حضور نیرو‌های آمریکایی گفتگو می‌کند

شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد که انتظار می‌رود که واشنگتن و بغداد به‌زودی درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفتگو کنند.

شبکه «سی‌ان‌ان» بامداد پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که انتظار می‌رود که واشنگتن و بغداد به‌زودی درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفتگو کنند.

به گزارش فارس، این منابع که نامشان فاش نشد، به سی‌ان‌ان گفتند: «آمریکا و عراق در تابستان توافق کرده‌اند که کمیسیون عالی نظامی تشکیل دهند تا به‌عنوان پیشرانی برای گفتگو‌ها عمل کند. مباحثات بین مقام‌های آمریکایی و عراقی مانند یک کارگروه و با تمرکز بر مرحله بعدی عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش خواهد بود».

در این گزارش آمده است: «بخشی از این گفتگو‌ها روی این موضوع تمرکز می‌کند که آیا پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق ممکن است یا خیر. آمریکا به برنامه‌ای تمایل دارد که بر مبنای شرایط داخلی عراق از جمله شکست داعش و ثبات دولت و نیرو‌های امنیتی عراقی باشد».

این منابع در گفتگو با سی‌ان‌ان ادعا کردند: «زمان‌بندی شروع این گفتگو‌ها ربطی به حملات اخیر [گروه‌های مقاومت علیه پایگاه‌های آمریکا]ندارد. آمریکا حق دفاع از خود را حتی در جریان این گفتگو‌ها برای خود محفوظ می‌داند».

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از این منابع گزارش داد که آمریکا قصد ندارد نظامیان خود را از سوریه خارج کند و چنین موضوعی را نیز بررسی نخواهد کرد.

بامداد چهارشنبه بود که جنگنده‌های آمریکایی به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهر‌های «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه