خشم حماس از اظهارات نتانیاهو درباره قطر


خشم حماس از اظهارات نتانیاهو درباره قطر

اقتصادنیوز: در پی انتقادهای متقابل میان مقامات رژیم صهیونیستی و قطر، جنبش حماس به اظهارات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در این باره واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی در این باره اظهار کرد: قطر نقش سیاسی فعال خود را ایفا می‌کند تا جلوی تجاوز به مردم ما را بگیرد و در پرونده مبادله اسرا به دستاوردهایی دست یابد.

النونو افزود: اظهارات اخیر رهبران دشمن صهیونیستی بیانگر واقعیت موضع رژیم اشغالگر است که مانع از توافق بر سر اسرا می‌شود.

براساس یک فایل ضبط شده لو رفته از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با خانواده‌های اسیران صهیونیست بازداشت شده در غزه، او گفته‌است قطر مشکل سازتر از سازمان ملل و صلیب سرخ است.

این در حالی است که قطر همراه با مصر و آمریکا در دستیابی به آتش‌بس میان حماس و رژیم اشغالگر در نوامبر گذشته نقش داشت و طی آن دو طرف تعدادی از اسیران را مبادله کردند.

دولت قطر نیز به انتقاد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نقش میانجیگرانه دوحه در معامله تبادل اسیران این رژیم با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اظهارات نتانیاهو درباره میانجیگری قطر را شدیدا محکوم کرد و گفت: اگر این اظهارات صحت داشته باشد، باعث مانع‌تراشی در مسیر میانجی‌گری این کشور و تضعیف آن خواهد شد.

منابع رسانه‌ای عبری در این باره فاش کردند که جنگ لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی و قطر از یک سو و از سوی دیگر پاسخ ندادن رئیس‌جمهور مصر به تماس تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اختلافات شدید میان تل‌آویو و دو میانجیگر اصلی در جنگ غزه پرده برداشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معنی اسم مهوا چیست؟ (ریشه، فراوانی و اسامی مشابه مهوا)