تمهیدات امنیتی مرزها باید بیش از پیش تقویت شود


تمهیدات امنیتی مرزها باید بیش از پیش تقویت شود

مالکی گفت: کشورمان دارد، تاکنون مسئولان و مرزبانان به‌خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند و از عملیات‌های تروریستی و محموله‌های خطرناک بسیاری جلوگیری کرده‌اند که حتی خبری نیز نشده است. اما لازم است که تمهیدات امنیتی تقویت شود.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مرزهای شرقی کشور به ویژه پس از حوادث خونین راسک و کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تمام مرزهای آبی و خاکی خود به‌طور کامل اشراف دارد و بر سر امنیت مرزها با هیچکس شوخی ندارد.
وی افزود: پس از حوادث خونین کرمان و راسک لزوم بررسی بیشتر مرزهای شرقی ملموس بود و در همین راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این مسئله ورود کرد‌.
مالکی ادامه داد: در این جلسه مقامات امنیتی، اطلاعاتی، مسئولان وزارت خارجه و رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور داشتند و تمام مباحث مطرح شد و اقدامات کنترلی مرزهای شرقی مورد بررسی قرار گرفت.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: در این جلسه بر لزوم اشراف بیشتر اطلاعاتی بر مرز ها تاکید گردید و گزارشات خوبی از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.
تمهیدات امنیتی مرزها باید بیش از پیش تقویت شود
او تاکید کرد: مرزهای غربی و شرقی ما تماما مرزهای پرخطر محسوب می‌شوند زیرا از هر دوطرف با کشورهایی همسایه هستیم که گروه‌ها و گروهک‌های تروریستی بسیار زیادی که هدف اصلی‌شان ایماد ناامنی در ایران است، سکنی گزیده‌اند.
مالکی گفت: بنابراین در جلسه اخیر با توجه به برخی مشکلات ناشی از نصب دیوار مرزی در مرزهای شرقی برای معیشت قانونی مردم، مقرر شد مقامات انتظامی و مرزبانی طرحی برای حل این مشکل ارائه کند و جلسه ای در سیستان و بلوچستان با حضور استاندار و مقامات محلی برگزار شود.
نماینده مردم زاهدان درمجلس یازدهم با بیان اینکه حوادث اخیر سمت مرز ایران و پاکستان هشداری بود که باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: پاکستان مدت‌ مدیدی است که میزبان و مامن گروه‌های تروریستی مختلفی بوده است. این تروریست‌ها به‌راحتی در این کشور زندگی، تردد و عملیات انجام می‌دهند و حتی آموزش می‌بینند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها متذکر شد که هرچند با شرایط پرخطری که مرزهای شرقی و غربی کشورمان دارد، تاکنون مسئولان و مرزبانان به‌خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند و از عملیات‌های تروریستی و محموله‌های خطرناک بسیاری جلوگیری کرده‌اند که حتی خبری نیز نشده است. اما لازم است که تمهیدات امنیتی تقویت شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟