هشدار هواشناسی به این استان ها/ ورود سامانه جدید بارشی به ایران


هشدار هواشناسی به این استان ها/ ورود سامانه جدید بارشی به ایران

سامانه بارشی جمعه (۶ بهمن) از سمت جنوب غرب به کشور وارد می‌شود و تا یکشنبه موجب بارش در آسمان بیشتر نقاط کشور خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارندگی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.»

فریبا گودرزی افزود: «همچنین امروز نیز برف سنگین تا نیمه سنگین در منطقه زاگرس مرکزی، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شنبه (۷بهمن) بیشتر مناطق کشور بارندگی را تجربه می‌کنند.

گودرزی ادامه داد: «یکشنبه (۸ بهمن) جریان بارش‌ها در نیمه شرقی کشور بیشتر می‌شود و به تدریج سامانه بارشی از سمت شرق کشور خارج می‌شود.»

هشدار هواشناسی به این استان ها/ ورود سامانه جدید بارشی به ایران

روزجمعه، استان‌های فارس، یزد، کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود. آب‌های خلیج فارس نیز مواج است.

گودرزی یادآور شد: «جمعه شب نیز پایتخت شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود. بارش‌های تهران از روز شنبه (۷بهمن) تا سه‌شنبه (۱۰بهمن) بیشتر خواهد شد.»

دمای تهران در روزهای آتی کاهش می‌یابد. به طوری که بیشینیه و کمیته تهران به ترتیب از جمعه ۱۲ و ۵ درجه سانتی‌گراد، شنبه ۱۰ و ۳ درجه سانتی‌گراد و یکشنبه ۹ و ۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو