دادگاه سازمان ملل به اسرائیل دستور داد تا برای جلوگیری از نسل کشی در غزه اقدام کند


دادگاه سازمان ملل به اسرائیل دستور داد تا برای جلوگیری از نسل کشی در غزه اقدام کند

دیوان بین المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا علیه نسل کشی در نوار غزه اقدام کند.

به گزارش اسپوتنیک، جوآن دونوگهو، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری در جلسه استماع روز جمعه اعلام کرد که این دادگاه به اسرائیل دستور داده است تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه انجام دهد.
دونوگهو هنگام اعلام تصمیم موقت گفت: اسرائیل باید با توجه به ساکنان نوار غزه، تمام اقدامات را برای جلوگیری از ارتکاب همه اعمال مطابق با ماده دوم کنوانسیون نسل کشی به ویژه اتخاذ کند. الف) کشتن اعضای گروه، ب) ایجاد صدمات جدی جسمی یا روحی به اعضای این گروه، ج) تحمیل عمدی شرایط زندگی هر گروهی که به گونه ای محاسبه شده است که به طور کامل یا جزئی نابودی فیزیکی آن گروه را به همراه داشته باشد.
این از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از فرزندآوری در میان چنین گروهی طراحی شده است.
دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه در تاریخ 11 تا 12 ژانویه جلساتی را درباره شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل که به نقض کنوانسیون نسل‌کشی در نوار غزه متهم است، برگزار کرد. آفریقای جنوبی از دادگاه خواست به اسرائیل دستور دهد تا عملیات نظامی خود در غزه را پایان دهد، اطمینان حاصل کند که ساکنان غزه به غذا، آب و کمک های بشردوستانه دسترسی دارند و مانع دسترسی ماموریت های بین المللی به غزه نمی شود. طرف آفریقای جنوبی همچنین از دادگاه خواست تا اسرائیل را ملزم کند از هرگونه اقدامی که می‌تواند اوضاع را بدتر و محاکمه را پیچیده کند، خودداری کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر