ورود سفیر پاکستان به تهران؛ سفیر ایران هم تا ساعاتی دیگر وارد اسلام‌آباد می‌شود


ورود سفیر پاکستان به تهران؛ سفیر ایران هم تا ساعاتی دیگر وارد اسلام‌آباد می‌شود

براساس توافق انجام شده بین وزرای خارجه ۲ کشور، سفیر پاکستان بعدازظهر امروز وارد تهران شد و سفیر ایران هم تا ساعاتی دیگر وارد اسلام‌آباد می‌شود.

ورود سفیر پاکستان به تهران؛ سفیر ایران هم تا ساعاتی دیگر وارد اسلام‌آباد می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر،در راستای توافقات اخیر حاصله بین وزرای امور خارجه‌ ایران و پاکستان، مدثر سفیر پاکستان دقایقی قبل وارد تهران شد و رضا امیری مقدم سفیر ایران هم ساعاتی دیگر وارد اسلام‌آباد می‌شود.

در پی توافق حاصله بین وزرای خارجه ایران و پاکستان مقرر شد سفرای دو کشور تا ششم بهمن ماه به پایتخت‌ها باز گردند و امیرعبداللهیان هم قرار است نهم بهمن به اسلام‌آباد برود.

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه امروز (جمعه) ششم بهمن ماه از ورود مدثر سفیر پاکستان به تهران خبر داد و گفت که ساعاتی دیگر رضا امیری مقدم سفیر ایران وارد اسلام آباد می‌شود.

‏موسوی خاطرنشان کرد: مردم و مقامات هر دو کشور از بازگشت روابط به شرایط خوب همیشگی خوشحالند.

‏وی افزود:در شرایط کنونی مسئولیت رسانه‌های جمعی هر دو کشور برای تحکیم دوستی و برادری ایران و پاکستان خیلی سنگین است.

امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی در پی تحولات اخیر در مناسبات و حمله ایران به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم و واکنش پاکستان در حمله به نقطه‌ای در مرز ایران، دو بار با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. در پی این تحولات سفیر ایران که در ایران حضور داشت به پاکستان بازنگشت و سفیر پاکستان هم به اسلام‌آباد فراخوانده شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه دوم بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به دعوت به عمل آمده از امیرعبداللهیان برای سفر به اسلام‌آباد، روابط دو کشور را مستحکم خواند.

وزارت امور خارجه ایران و پاکستان در پی رخدادهای اخیر در مناسبات (دوشنبه) دوم بهمن ماه بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده بود که در پی گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی این توافق حاصل شده که سفرا تا ششم بهمن به محل کار خود باز گردند و به دعوت جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه نهم بهمن ماه (۲۹ ژانویه) به پاکستان سفر می‌کند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج