طرز تهیه همبرگر دست ساز کلاسیک به روش رستورانی در خانه


طرز تهیه همبرگر دست ساز کلاسیک به روش رستورانی در خانه

طرز تهیه همبرگر رستورانی در خانه کار سختی نیست. شما به راحتی می‌توانید همبرگر خانگی دست‌ساز به روشی فوری با گوشت چرخ کرده درست کنید. همبرگر مخصوص و خوشمزه به روش کلاسیک باید آبدار باشد و ضخامت مناسبی داشته باشد. در این مقاله...

طرز تهیه همبرگر رستورانی در خانه کار سختی نیست. شما به راحتی می‌توانید همبرگر خانگی دست‌ساز به روشی فوری با گوشت چرخ کرده درست کنید. همبرگر مخصوص و خوشمزه به روش کلاسیک باید آبدار باشد و ضخامت مناسبی داشته باشد. در این مقاله مجله فیدیلیو طرز تهیه بهترین همبرگر خانگی به روش رستوران‌های مک دونالد را به شما آموزش می‌دهیم و فوت و فن‌های طرز تهیه یک برگر با گوشت لذیذ و آبدار بدون وا رفتن و جمع و خشک شدن را به شما می‌گوییم.

مواد لازم تهیه همبرگر مخصوص و کلاسیک با گوشت (برای ۴ عدد همبرگر)

گوشت چرخ کرده گوساله: ۶۰۰ گرم

پیاز بزرگ: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

پودر نان خشک: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به اندازه دلخواه

نان همبرگر: ۴ عدد

کاهو، گوجه فرنگی و خیارشور: به مقدار دلخواه

پنیر ورقه‌ای: در صورت دلخواه ۴ عدد

طرز تهیه همبرگر دست ساز کلاسیک به روش رستورانی در خانه

مراحل طرز تهیه همبرگر دست ساز خانگی به روش حرفه‌ای

مرحله اول: گوشت و پیاز را با هم ورز دهید

برای درست کردن همبرگر دست‌ساز خانگی بهتر است گوشت چرخ کرده نهایتا دو بار و به اصطلاح «همبرگری» چرخ شود. پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. پیاز رنده شده و گوشت چرخ کرده را با هم مخلوط کنید و خوب با هم ورز دهید (می‌توانید پیاز را به جای رنده کردن خیلی ریز خرد کنید).

مرحله دوم: سیر و پودر نان خشک را اضافه کنید

سیر را با رنده ریز رنده کنید و همراه با پودر نان خشک به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. کمی دیگر گوشت را با نوک انگشتان خود ورز دهید.

مرحله سوم: نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید

نمک و فلفل سیاه را هم به گوشت اضافه کنید و کمی دیگر گوشت را ورز دهید تا کاملا مزه‌دار شود.

مرحله چهارم: مایه همبرگر را قالب بزنید

این مقدار مایه گوشت همبرگر برای ۴ عدد همبرگر است. پس مایه را به ۴ عدد مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را گرد کنید و لای دو پلاستیک فریزر قرار دهید.

مرحله پنجم: به همبرگر فرم دهید

هر عدد گوله گوشت همبرگر را که لای دو کیسه فریزر گذاشته بودید با درب قوطی یا ته لیوان قالب بزنید و گرد و صاف کنید. ضخامت همبرگر باید ۱ تا یک و نیم سانتی‌متر و قطر یا پهنای آن باید حدود ۱۲ سانتی‌متر باشد پس مراقب باشید همبرگر را خیلی نازک نکنید.

مرحله ششم: به همبرگر استراحت بدهید

حالت ایده‌آل این است که همبرگرها یک شب تا صبح در فریزر بمانند تا در زمان گریل کردن یک همبرگر آبدار و لطیف داشته باشیم. اما اگر عجله دارید ۱ ساعت همبرگرها را فریز کنید.

مرحله آخر: همبرگر را سرخ یا گریل کنید

برای درست کردن همبرگر ذغالی به روش مک دونالد باید همبرگرها را گریل کنید تا یک همبرگر مخصوص و آبدار رستورانی داشته باشید. اما اگر دستگاه گریل ندارید در یک تابه چدنی نچسب یا تابه گریل رژیمی این کار را انجام دهید.

تابه را با کمی روغن چرب کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید و صبر کنید تا خوب داغ شود. سپس همبرگر را در تابه سرخ کنید. صبر کنید تا یک طرف همبرگر سرخ شود بعد آن را برگردانید. برای سرخ کردن هر سمت همبرگر ۶ تا ۷ دقیقه زمان لازم است.

طرز تهیه همبرگر دست ساز کلاسیک به روش رستورانی در خانه

مرحله آخر: ساندویچ همبرگر درست کنید

برای درست کردن ساندویچ همبرگر می‌توانید نان همبرگر را هم کمی روی دستگاه گریل یا در تابه گریل کنید (۳۰ ثانیه کافی است). البته این کار سلیقه‌ای است و واجب نیست. برای هر ساندویچ همبرگر در هر عدد نان یک همبرگر بگذارید و روی آن را با گوجه فرنگی، کاهو، خیارشور و سس دلخواه پر کنید.

نکته: اگر می‌خواهید ساندویچ چیزبرگر درست کنید وقتی طرف دوم همبرگر سرخ شد روی هر عدد همبرگر یک ورقه پنیر چدار یا گودا بگذارید. صبر کنید کمی پنیر روی گوشت آب شود، سپس چیزبرگر را در نان همبرگر بگذارید و با مخلفات دلخواه پر کنید. نوش جان!

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده و سویا

یک روش درست کردن همبرگر خانگی تهیه آن با مخلوطی از گوشت چرخ کرده و سویا است. برای درست کردن همبرگر خانگی آبدار و لذیذ با این ترکیب برای ۴ نفر از ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده و نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار سویا استفاده کنید.

سویا را به مدت ۳۰ دقیقه بخیسانید تا خیس شود و پف کند. سپس سویاها را آبکش کنید و آب اضافه آن‌ها را با دست خوب بفشارید و بگیرید. سویا را یک یا دو بار چرخ کنید و به مایه گوشت همبرگر اضافه کنید. بقیه مراحل درست کردن همبرگر با گوشت و سویا مثل روش بالا است.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه همبرگر خانگی مخصوص به روش بیرونی و بازاری

چرا همبرگر جمع و کوچک می‌شود؟‌

  • بهتر است مایه همبرگر را چند ساعت در فریزر بگذارید و سپس آن را سرخ یا گریل کنید، در این صورت گوشت همبرگر جمع نمی‌شود.
  • موقع سرخ شدن همبرگر آن را زیاد زیر و رو نکنید.
  • اگر همبرگر را گریل کنید آب آن خشک نمی‌شود و همبرگر جمع و کوچک نمی‌شود. اگر گریل ندارید از تابه چدنی یا رژیمی استفاده کنید.
  • همچنین برای این‌که همبرگر جمع نشود بهتر است از گوشت گوساله استفاده کنید. چون گوشت گوسفند به تنهایی همبرگر را جمع و کوچک و خشک می‌کند. بهترین ترکیب مخلوط گوشت گوساله و گوسفند با ۱۵ تا ۲۰ درصد چربی است. اما اگر می‌خواهید اصلا همبرگر جمع و کوچک نشود فقط از چرخ کرده گوساله استفاده کنید.
  • اگر ضخامت همبرگر زیاد باشد روی حرارت جمع و کوچک می‌شود. بهترین ضخامت برای همبرگر ۱ الی یک و نیم سانتی‌متر است.

چرا همبرگر خشک می‌شود؟

  • یکی از مهم‌ترین دلایل خشک شدن همبرگر ورز دادن بیش از حد و با خشونت مایه گوشت همبرگر است.
  • دلیل دوم خشک شدن همبرگر اضافه کردن بیش از حد نمک و ادویه‌جات به گوشت همبرگر است. برای مثال نمک زیاد آب گوشت همبرگر را می‌گیرد و آن را خشک می‌کند. همچنین اضافه کردن ادویه زیاد باعث خشکی و وا رفتن گوشت همبرگر می‌شود.
  • گوشت همبرگر را زیاد چرخ نکنید، بهتر است بافت گوشت همبرگر کمی درشت باشد.
  • همبرگر را روی شعله ملایم گاز سرخ نکنید چون آب گوشت خارج شده و همبرگر خشک می‌شود.

چرا همبرگر وا میره؟

  • مایه گوشت همبرگر را زیاد ورز ندهید. همین که به حدی با نوک انگشتان ورز دادید که گوشت از هم وا نرفت کافی است.
  • همبرگر را روی شعله ملایم گاز سرخ نکنید چون هم گوشت وا می‌رود و هم به علت خارج شدن آب گوشت، همبرگر خشک می‌شود. شعله متوسط برای سرخ کردن همبرگر مناسب است.
  • همبرگر را زیاد فشرده نکنید چون باعث وا رفتن آن می‌شود. گاهی حین پخت همبرگر متوجه می‌شوید که وسط گوشت برآمده شده است و همبرگر در حال پخت را با کفگیر فشار می‌دهید. برای جلوگیری از برآمده شدن وسط گوشت همبرگر، زمانی که گوشت چرخ‌کرده را ورز می‌دهید و قالب می‌زنید، وسط همبرگر را با فشار انگشتان خود کمی گود کنید. اگر وسط همبرگر را گود کنید دیگر در زمان پخت برآمده نمی‌شود.
  • برای این‌که همبرگر خانگی وا نرود حداقل قبل از سرخ کردن به مدت ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت آن را در فریزر بگذارید تا منسجم شود.
  • تابه یا دستگاه گریل موقع سرخ کردن همبرگر باید تمیز باشد تا گوشت وا نرود.
  • برای برگرداندن همبرگر موقع سرخ کردن از یک کفگیر استفاده کنید.

چرا همبرگر خانگی سفت می‌شود؟

  • دلیل این‌که چرا همبرگر خانگی سفت میشه ورز دادن بیش از حد گوشت همبرگر و فشرده کردن آن است. همین که گوشت همبرگر منسجم شد کافی است. کافی است با نوک انگشتان گوشت همبرگر را ورز بدهید.
  • موقع سرخ کردن همبرگر آن را فشار ندهید؛ با این کار تمام آب و رطوبت گوشت خارج شده و همبرگر لطافت خود را از دست می‌دهد.

بهترین گوشت برای درست کردن همبرگر خانگی چه گوشتی است؟

  • برای درست کردن یک همبرگر کلاسیک دست‌ساز به روش بازاری بهترین گوشت ترکیبی از گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفند است. راسته گوساله، ترکیب شانه و گردن گاو یا گوساله، قلوه‌گاه گاو و گوساله و همچنین گوشت ران و کتف گوساله جزو بهترین انتخاب‌ها برای گوشت برگر هستند. همچنین برخی آشپزها گوشت سینه و دنده گوساله را برای همبرگر ترجیح می‌دهند. بهتر است گوشت گوساله همبرگری ۱۵ تا ۲۰ درصد چربی داشته باشد.
  • همچنین اگر می‌خواهید از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله برای درست کردن همبرگر استفاده کنید این ترکیب را استفاده کنید: گوشت راسته گوسفندی و قلوه گاو گوسفند را با گوشت گوساله بدون چربی ترکیب کنید.
طرز تهیه همبرگر دست ساز کلاسیک به روش رستورانی در خانه

سخن پایانی

ساندویچ همبرگر پرفروش‌ترین ساندویچ در آمریکاست. همبرگر مخصوص را با انواع گوشت قرمز یا با گوشت مرغ، بوقلمون و همچنین به صورت گیاهی با سویا یا انواع حبوبات می‌توانید خودتان در خانه درست کنید. برای درست کردن همبرگر خانگی به روش بازاری و کلاسیک باید یکسری نکات و ریزه‌کاری‌ها را رعایت کنید تا یک همبرگر آبدار و لطیف با بافت منسجم داشته باشید. شما تجربه درست کردن همبرگر خانگی را دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات و فوت و فن‌های خود در درست کردن برگر خانگی در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه