با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!


با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!

رومیسا گلگی عنوان معتبر قد بلندترین زن زنده جهان را دارد. قامت بلند او او را متمایز می کند و او را به چهره ای قابل توجه در چشم انداز متنوع بشریت تبدیل می کند.

گلگی که در ترکیه زندگی می کند، به عنوان یک فرد منحصر به فرد ایستاده است، رکوردها را می شکند و اطرافیان خود را الهام می بخشد. اما همه چیز رنگین کمان و آفتاب نیست، زیرا این زن اخیراً در مورد سختی های ذاتی روزمره خود صحبت کرده است.

با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!

دوران کودکی گلگی که به دلیل شرایط جسمانی او با آموزش در خانه مشخص شده بود، دور از معمول بود. او در سن 6 سالگی در 8/5 اینچ ایستاده بود و با هنجارهای اجتماعی دست و پنجه نرم می کرد که قد مردان را بلندتر از زنان می خواست. این توقع اجتماعی لایه‌ای از دشواری را برای زنان قدبلند اضافه کرد، واقعیتی که برای او به‌ویژه ناراحت‌کننده بود.او قدبلندترین زن جهان است که به دلیل یک بیماری ژنتیکی نادر به نام سندرم ویور است که تنها 50 نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. او به یاد می آورد: «من احساس می کردم کودکی که در بدن یک بزرگسال گیر افتاده است.

با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!

در سال های اولیه گلگی، تنها در یک سالگی، به دلیل مشکلات مادرزادی قلب، با عمل جراحی قلب باز روبرو شد. 2 سال بعد او بار دیگر خود را در اتاق عمل دید و این بار تحت عمل جراحی فتق ناف قرار گرفت. چالش ها تا زمانی که گلگی به سن 5 سالگی رسید ادامه پیدا کرد و قبل از اینکه بتواند مراحل افتتاحیه خود را با حمایت یک واکر انجام دهد، به 5 ماه فیزیوتراپی نیاز داشت.

سفر پزشکی او یک ترن هوایی بوده است. در سال 2013، گلگی 2 عمل جراحی برای اسکولیوز انجام داد. با این حال، از آن زمان، او مسیر خود را بدون مشکلات عمده سلامتی یا درمان‌های گسترده طی کرد و در عوض تصمیم گرفت که قدرت خود را از طریق جلسات منظم فیزیوتراپی حفظ کند. این زن با وجود انعطاف‌پذیری، اکنون برای تحرک به ویلچر یا واکر تکیه می‌کند یا در برخی موارد از کفش‌های ارتوپدی سفارشی استفاده می‌کند.

با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!

او با نگاه کردن به مسیری که طی کرده است، فکر می کند: «سفر آسانی نبود. متفاوت بودن بسیار با بچه های هم سن و سالش، دوستی ها را به یک چالش تبدیل کرد، اما او از پس آن برآمد. بزرگترین ستون های حمایتی؟ پدر و مادر او و چند معلم باورنکردنی. با همه اینها، او یک حقیقت ساده را کشف کرد - با چند تغییر، او می‌توانست هر کاری را که هر کس دیگری می‌توانست انجام دهد.

و زندگی برای او یک تنظیم دائمی است، به لطف قد بلندش. همه چیز، از لباس‌ها گرفته تا چیدمان‌های روزانه، برای تناسب با قامت منحصربه‌فرد او نیاز به لمس شخصی دارد. مطمئناً این یک چالش است، اما او روکش نقره ای را پیدا کرده است - فرصتی برای خلاقیت در کمد لباس خود. خرید شامل ترکیبی از لباس ها با سایز بزرگ است که او آن‌ها را تغییر داده و خیاطی می‌کند تا منحصراً متعلق به او باشد.

با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!

سرگرمی‌های گلگی شامل شنا کردن و به اشتراک گذاشتن وعده‌های غذایی با خانواده‌اش است، و غرور آنها فراتر از عناوین جهانی او و آگاهی‌هایی است که او گسترش می‌دهد. او نمی تواند سوار ماشین شود، بنابراین در عوض با یک ون سفر می کند. علاوه بر این، او به مبلمان سفارشی نیاز دارد زیرا قد او از مناسب بودن گزینه های استاندارد جلوگیری می کند.

گلگی با تأمل در روال روزانه خود، بر نقش حیاتی کمک در انجام وظایف مختلف بدنی به دلیل قامت منحصر به فردش تأکید می کند. گلگی که به عنوان تنها فرد قدبلند در خانواده خود ایستاده است، با چالش های مشخصی دست و پنجه نرم می کند، به ویژه مشکلات سلامتی مرتبط با سندرم و قد او. او صریحاً اذعان می‌کند: «من یک فرد معلول جسمی هستم» و مبارزات منحصربه‌فردی را که او مرتباً با آن روبرو می‌شود روشن می‌کند.

با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!

قد فوق‌العاده مشکلات خاص خود را از نظر جسمی و اجتماعی به همراه داشته است، زیرا گلگی اغلب خود را در موقعیت‌های عجیبی می‌بیند، به‌ویژه زمانی که خاطرات سال‌های اولیه‌اش را مرور می‌کند. با وجود این چالش ها، گلگی آرامش را در لذت های ساده می یابد. یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه او شامل استراحت با نتفلیکس است که دستور العملی عالی برای یک شب آرام ایجاد می‌کند. انتخاب او برای به اشتراک گذاشتن این لحظات، به ویژه با مادرش، بر اهمیت پیوندهای خانوادگی در یافتن آرامش و حمایت تاکید می کند.

با بلند قدترین زن جهان و چالش های زندگی اش آشنا شوید!



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج همزمان جوان ایرانی با 2 عروس زیبا ! / 2 دختر چرا قبول کردن !