معاریو: پیشروی حماس موجب نگرانی ارتش اسرائیل است


معاریو: پیشروی حماس موجب نگرانی ارتش اسرائیل است

روزنامه عبری معاریو امروز یک‌شنبه ۲۸ ژانویه با انتشار گزارشی به نگرانی‌های تل‌آویو درباره گسترش فعالیت نیروهای حماس در شمال غزه اشاره کرد و از افزایش حملات موشکی به اسرائیل از این مناطق خبر داد.

معاریو: پیشروی حماس موجب نگرانی ارتش اسرائیل است

به گزارش راهبرد معاصر، «فعالیت حماس در مناطقی که قبلاً تحت کنترل ارتش بود، موجب نگرانی اسرائیل شده است؛ نیروهای آن توانستند کنترل‌شان بر این مناطق در شمال غزه را به ما تحمیل کنند»، این مقدمه گزارش معاریو از شکست‌های میدانی تل‌آویو بود.

این رسانه عبری در ادامه گزارش خود به یکی از نشانه‌های پیش‌روی مقاومت فلسطین در میدان اشاره کرده و می‌نویسد «روزهای پایانی هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی تعداد موشک‌های پرتاب‌شده [به سوی اسرائیل] از مناطقی بودیم که ارتش در غزه به آن‌ها وارد شده بود».

علی‌رغم این تحولات میدانی و گزارش‌های تحلیلی از سوی رسانه‌های عبری، ارتش اسرائیل مدعی پیش‌روی از شمال به جنوب غزه است. در حالی که نیروهای حماس کنترل بر مناطق شمالی را دوباره به دست آورده و مبارزان القسام در نبرد با نظامیان اسرائیلی در شهر خان‌یونس [جنوب نوار غزه] ارتش اسرائیل را با تلفات بالا زمین‌گیر کرده‌اند.

یکی از شکست‌های بزرگ ارتش اسرائیل در غزه روز دوشنبه ۲۲ ژانویه رقم خورد. جایی که شلیک یک راکت‌ RPG توسط مقاومت به دو ساختمان در خان‌یونس منجر به انفجار مین‌هایی شد که نظامیان اسرائیلی در ساختمان تله‌گذاری شده بودند؛ در پی این عملیات ۲۱ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

روزنامه معاریو در بخش دیگری از گزارشش می‌نویسد فعالیت حماس در مناطق شمالی غزه که ارتش اسرائیل تعداد نیروهای خود را در آن کاهش داده بود، افزایش یافته است؛ «این نگرانی در میان رهبران ارتش وجود دارد که توانمندی‌های نظامی حماس به تدریج در این مناطق افزایش یابد».

رسانه‌های عبری ساعات گذشته با اعلام خبر عقب‌نشینی گردان ۷۱۰۷ ارتش اسرائیل از نوار غزه، نوشتند که «این گردان از چند ماه پیش در حمله زمینی مشارکت داشت و وابسته به نیروهای ذخیره ارتش در شمال غزه بود»./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثبت رکورد جدید در بورس انرژی با رشد 153 درصدی